Hirdetés

A meglévő ügyfelektől is elveszi a reklámmentes alapcsomagot a Netflix



|

Aki nem akar a drágább előfizetésre váltani, hamarosan kénytelen lesz reklámokat bámulni.

Hirdetés

A Netflix még 2022-ben, a pandémiát követő pénzügyi nehézségekre adott válaszként kezdte bevezetni a reklámokkal támogatott előfizetési csomagot, ami a nézőknek ugyan kellemetlenebb élmény, mint a korábbi hirdetésmentes szolgáltatás, cserébe viszont jelentősen több bevételt hoz a streaming óriás konyhájára.

Az új tagság ugyan Magyarországon még mindig nem került bevezetésre, de néhány piacon tavaly már a legolcsóbb csomag helyét is átvette, így az érintett országokban az új vagy visszatérő ügyfelek már elő sem fizethetnek az idehaza 2490 forintért elérhető reklámmentes hozzáférésre. A kedvező konstrukciót pedig rövidesen még azoktól is elveszik, akik a korábban kötött előfizetésük révén kitarthattak mellette.

Hirdetés

A The Verge beszámolója alapján ugyanis a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján hangzott el, hogy a második negyedévtől kezdődően "visszavonják" a csomagot, vagyis a meglévő ügyfeleknél is letiltják a folytatás lehetőségét, így aki eddig még élhetett a korábbi, havi 11,49 dolláros belépő előfizetéssel, annak vagy a 15,49 dolláros Standard konstrukcióra kell váltania, vagy lenyelnie a békát, és havi 6,99 dollárért beengednie reklámokat a nappaliba.

A Netflix ígérete szerint a Basic csomag végleges megszüntetését Kanadában és az Egyesült Királyságban kezdik el, később pedig a többi piacon is végrehajtják, ahol már elérhető a reklámos előfizetés. Ahogy a bevezetőbe is írtuk, Magyarország ugyan még nincs ezek között, de ami késik, az biztosan nem múlik, mivel a szolgáltatónak eddig nagyon bejönni látszik a hirdetéses modell.

A piacvezető vállalat ennek kapcsán közölte, hogy 2023 4. (Q4) negyedévében a megelőző három hónapos időszakhoz képest 70%-kal nőtt a reklámos csomagra előfizetők száma, összességében pedig már ez teszi ki az új előfizetések 40%-át azokban az országokban, ahol elérhető. Erre még ugyan mondhatnánk, hogy a kényszer szüli a sikert, viszont az is beszédes, hogy a vállalat a Q4-ben világszerte 13,1 millió új ügyfelet szerezett, vagyis nem úgy tűnik, hogy a nézők tömegesen menekülnének a hirdetések elől.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.