A Facebook Dating, amely 2019-ben indult, váratlan sikert hozott a közösségi óriásnak. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a felhasználók ingyenes társkereső profilt hozzanak létre az alkalmazáson belül, és ott ismerkedjenek más szinglikkel. Ma már több mint 21 millió ember használja naponta, ezzel a világ egyik legnépszerűbb online társkereső platformjává vált - még az amerikai piac egyik vezető appját, a Hinge-et is megelőzve, amelynek mintegy 15 millió felhasználója van.
"A Facebookon valódi emberek vannak - láthatod, kik ők, hogyan kapcsolódtok, és ha közös ismerőseitek vannak, könnyen felfedezhetitek a közös érdeklődési köröket is"
- mondta Tom Alison, a Facebook vezetője.
A Facebook Dating sikere jól mutatja, hogyan képes a platform megújulni a változó digitális trendek közepette. Bár a klasszikus hírfolyam népszerűsége az elmúlt években csökkent a fiatalabb közösségi alkalmazások - például az Instagram és a TikTok - térnyerése miatt, a Facebook új funkciói "újraértelmezik a felhasználói élményt".
A szakértők szerint különösen a Z generáció körében figyelhető meg ez az átalakulás.
"A fiatalok már nem a hírfolyam miatt térnek vissza a Facebookra. Őket a Marketplace, a Messenger és a Dating tartja a platformon."
- nyilatkozta Mike Proulx, a Forrester kutatási igazgatója.