A Vision Pro lehetett volna az Apple újabb forradalmi dobása, ha nem lett volna ennyire fájdalmas élmény viselni vagy éppen ennyire ritkás a natív tartalom. Az induló 3499 dolláros árcímke már önmagában is elég sokkoló volt, de az igazi csalódás csak azután következett, hogy a korai vásárlók ténylegesen kézbe kapták a készüléket. A legújabb jelentések szerint ezek az úttörő felhasználók mostanra már nemcsak az élmény, hanem az elvesztett pénz miatt is bánkódnak.
A The Wall Street Journal cikkéből kiderül, hogy a Vision Pro tulajdonosok közül sokan megbánták a vásárlást, és nemcsak a borsos ár miatt. A headset súlya egy óra használat után már kényelmetlen, és többen panaszkodtak arra, hogy a hosszabb távú viselés konkrét fizikai fáradtságot okoz. Ehhez jön még a hosszú indítási idő, az akkupakk csatlakoztatása utáni várakozás, illetve a visionOS App Store lassú elérhetősége. Ezek mind olyan apróságok, amik egy drága prémiumterméknél különösen fájdalmasak lehetnek.
A tartalmi oldal sem nyújt sok vigaszt: az appökoszisztéma szűk, a használati lehetőségek korlátozottak, és az élmény sokkal inkább kísérleti, mint kiforrott. Egy New York-i felhasználó, Tovia Goldstein szerint még a tartalomfogyasztás is korlátozott, mivel kevés az elérhető alkalmazás
És ha valaki úgy dönt, hogy megszabadulna a készüléktől, az újabb pofon, az újkori Apple-termékekkel ellentétben a Vision Pro esetében nem igazán működik a megszokott "eladom kis veszteséggel" forgatókönyv. Egy philadelphiai médiastúdió-tulajdonos például mindössze 1900 dollárért tudta eladni a headsetet, ami közel 46 százalékos bukás.
Az Apple második generációs headsetjének komoly hibákat kell javítania, de ezt valószínűleg az Apple is tudja.