Olaszországban kisebb botrány robbant ki, miután a MediaWorld hűségprogramjának tagjainak véletlenül kiküldtek egy hibás akciót, amelyben a 13 hüvelykes iPad Air mindössze 15 euróért, vagyis nagyjából 5-6 ezer forintért volt megvásárolható. A vásárlók közül többen azonnal lecsaptak az ajánlatra, abban bízva, hogy valamilyen korai Black Friday-ajánlatról van szó, de a cég most vissza akar kérni mindent.
Az eset még november 8-án történt, amikor a MediaWorld honlapján rövid időre megjelent egy elképesztően kedvező ajánlat, ahol a 879 eurós listaár helyett mindössze 15 eurót kért a rendszer az iPad Airért, ráadásul a rendelés teljesen szabályosan lefutott. Többen házhoz szállítással kérték a terméket, mások inkább személyesen mentek be az üzletbe, nehogy véletlenül elszalasszák életük üzletét.
Tizenegy nappal később azonban a vásárlók e-mailt kaptak a MediaWorldtől, amelyben a cég közölte, hogy a kedvezmény "nyilvánvalóan egy technikai hiba" eredménye volt és két lehetőséget kínáltak fel a probléma megoldására.
A vásárlók vagy kifizetik az iPad teljes árát, de kapnak hozzá 150 eurós kedvezményt, vagy visszaküldik a készüléket, és visszakapják a 15 eurót, plusz egy 20 eurós vásárlási kupont kárpótlásként.
A MediaWorld szerződési feltételei között nem szerepel semmilyen kitétel az árhibák kezelésére, pedig más kereskedők rendszerint ezzel védekeznek hasonló helyzetekben. A vállalat később azt közölte, hogy az egész egy "egyértelműen felismerhető műszaki hiba" miatt történt.
A jogszabályok azonban nem teljesen egyértelműek, az olasz polgári törvénykönyv szerint egy megállapodás érvénytelen lehet, ha az egyik fél alapvető tévedésben volt, és a másik félnek ez fel kellett volna tűnnie. Magyarán, ha a vásárlónak észre kellett volna vennie, hogy az ár irreálisan alacsony, a cég joggal hivatkozhat hibára.