Az Nvidia hivatalosan is elérhetővé tette a DLSS Transformer végleges változatát, amely a DLSS 4-es frissítés részeként jelentősen új szintre emeli a mesterséges intelligenciával támogatott képjavítást. A korábbi konvolúciós neurális hálók helyére lépő Transformer-modellek kétszer annyi paraméterrel dolgoznak, miközben négyszeres számítási teljesítménynövekedést hoznak.
A vállalat saját mérései szerint ez 30-50 százalékos előrelépést jelent a ray tracing effektek minőségében, miközben az egyes képkockák feldolgozása a legújabb RTX 5090 kártyákon mindössze 1 milliszekundumot vesz igénybe, szemben a DLSS 3 idején mért 3,25 milliszekundummal.
A DLSS 4 már teljes mértékben kihasználja az új Blackwell architektúra extráit, az FP8 típusú tensor magoktól kezdve a fúziós CUDA magokig. A vertikális rétegfúzió és memóriaoptimalizálás révén még a megduplázott modellméret mellett is kontrollált marad a rendszerterhelés. Az Nvidia hat éve folyamatosan tanítja és finomhangolja ezt a hálót egy dedikált szuperszámítógépen, így nemcsak a teljesítmény, hanem a képminőség is stabil és kiszámítható, ghosting, flicker és elmosódás nélkül.
A DLSS Transformer tehát nem egyszerű ráncfelvarrás, hanem generációváltás: mesterséges intelligenciával működő valós idejű képfelskálázás, amely már nem csak a sebességről szól, hanem a képi hűség maximalizálásáról is. Az új technológia mostantól elérhető a támogatott játékokban, és minden jel szerint az RTX jövője innentől még simább, élesebb és okosabb lesz.