Hirdetés

30 millió Premium előfizetőnél a Spotify



|

A riválisok terjeszkedése ellenére egyre gyorsabban bővül a fizetős ügyfelek száma.

Hirdetés

A méretgazdaságosságot javukra fordítani kívánó online streamelő szolgáltatások rengeteg kritikát kaptak az elmúlt években a tartalomkészítőktől, hiszen óriási fizetős felhasználói bázisra van szükségük a korrektnek titulálható jogdíjkifizetésekhez. A Spotify kiváló úton halad az üzleti modell működőképességének bebizonyítása felé: Daniel Ek ügyvezető igazgató ma elárulta, hogy a fizetős Premium ügyfelek száma elérte a 30 milliót. Az Spotify Free felhasználóinak aktuális számát nem közölte a férfi, a múltban tipikusan az aktív felhasználók olyan harmada volt Premium előfizető.

Hirdetés


A fenti szám azért is érdekes, mert tavaly júniusban - az Apple Music elindulásakor - nyilvánosságra hozott adatok szerint a Spotify 20 millió fizetős és 55 millió ingyenes felhasználóval rendelkezett, azaz a szolgáltatás az elmúlt 9 hónap leforgása alatt 10 millióval növelte a Premium ügyfeleinek számát. A Spotify még 2008-ban indult, de a 10 milliós fizetős ügyfélbázist csak 2014 áprilisában sikerült elérnie.


Az adatok alapján fokozatosan gyorsul a szolgáltatás fizetős felhasználói bázisának növekedése, egyelőre sem az Apple Music, sem pedig az elmúlt hónapokban egyre több világsztár exkluzív tartalmaival bővülő Tidal sem tudott homokot szórni a Spotify fogaskerekei közé.


(Forrás: The Verge | Nyitókép: Jon Åslund)

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.