2025 első negyedévében komoly ugrás volt DDoS támadások számában: a Cloudflare friss jelentése szerint az első hónapokban a túlterheléses támadások száma elképesztő, 198 százalékos növekedést mutatott az előző negyedévhez képest, és 358 százalékkal több próbálkozást regisztráltak, mint egy évvel korábban.
Számokban ezt azt jelenti, hogy összesen 20,5 millió DDoS támadást állítottak meg, és ebből 6,6 millió konkrétan a Cloudflare infrastruktúráját próbálta ledózerolni. A játékszerverek még mindig a fő célpontok, különösen a klasszikus címek, mint a Counter-Strike: GO, a Team Fortress 2 vagy a Half-Life 2: Deathmatch kaptak kiemelt figyelmet.
A DDoS lényege, hogy a támadó annyi kérést zúdít egy szolgáltatásra, amennyit az már képtelen kezelni, így a rendszer egyszerűen lefagy vagy elérhetetlenné válik. Ez nem új módszer, de a skálája mostanra egészen abszurd méreteket öltött. Korábban már olyan gigászokat is le tudtak térdeltetni vele, mint a Spotify, a GitHub vagy a Microsoft szolgáltatásai, most pedig úgy fest, hogy a játékosközösségek lettek az új célpont, bár valószínűleg csak járulékos veszteségként, hiszen a háttérben továbbra is az infrastruktúrák és platformszolgáltatók elleni harc zajlik.