A Meta továbbra is ambiciózus terveket szövöget a kiterjesztett valóság (XR) terén: legújabb projektjük egy ultrakönnyű VR/AR-headset, amely egy külső számítási egységgel - úgynevezett compute puckkal - működne. A UploadVR friss jelentése szerint a Puffin kódnevű készülék megjelenését 2026 végére tervezi a vállalat. Ezzel párhuzamosan a Meta állítólag jegelte két, 2025-re várt Quest 4 headsetjének fejlesztését, amelyek Pismo Low és Pismo High néven futottak házon belül.
A Puffin headsetről először a The Information számolt be még 2024 augusztusában. A leírás szerint a készülék inkább hasonlít egy vaskos szemüvegre, mint klasszikus VR-sisakra, és mindössze 110 grammot nyom. Ezt a könnyűséget részben annak köszönheti, hogy a processzor és az akkumulátor nem a fejen, hanem egy zsebben hordható külön egységben kapnak helyet. A headset várhatóan nem fog kontrollereket használni: az irányítás szemmozgással és kézgesztusokkal történne.
A Meta technológiai igazgatója, Andrew Bosworth tavaly megerősítette a híreket a The Verge-nek adott interjújában, elárulva, hogy a projekt már a "felfedezési fázisban" van. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztés még korai szakaszban jár, de aktívan dolgoznak rajta.
A UploadVR szerint a Meta jelenleg többféle kijelző-technológiát is vizsgál a Puffinhoz, különböző árkategóriákban, de még nem döntöttek, melyik kerül majd a végleges eszközbe. A készülék az eddigi Quest headsetekhez hasonlóan a HorizonOS rendszert futtatná, de nem elsősorban játékra készül - inkább a termelékenység és a multimédiás szórakoztatás állhat a középpontjában.
A vállalat tavaly a La Jolla néven ismert prémium headset fejlesztését is leállította, amely 2027-re érkezett volna. A Quest 4 páros háttérbe szorításával és a Puffin felgyorsított fejlesztésével úgy tűnik, a Meta egy új típusú XR-élményt képzel el: könnyebb, kényelmesebb és inkább mindennapi használatra szánt eszközt - de a játékos közösségnek valószínűleg még várnia kell az igazi Quest-utódra.