Az újabb PC-s játékok megjelenésekor egyre gyakrabbak a rosszul optimalizált címek vagy csak az egyszerűen magas hardverigények és emiatt sokan egy kulcsfontosságú komponens, a RAM bővítése mellett döntenek.
A Valve legfrissebb steames felmérése szerint 2025 márciusa és augusztusa között a 16 GB RAM-ot használó játékosok aránya 43,12%-ról 41,67%-ra esett, miközben a 32 GB RAM-mal rendelkezők aránya 32,85%-ról 35,42%-ra nőtt. Ez a 2,57%-os elmozdulás jól mutatja, hogy a közösség egyre több tagja dönt a frissítés mellett.
Ennek fő oka, hogy a legújabb AAA-címek közül több már 32 GB RAM-ot ajánl a stabil teljesítményhez. A Monster Hunter Wilds vagy épp a Dragon's Dogma 2 például nem különösebben jól optimalizált játékok és bár a 16 GB technikailag elég kellene, hogy legyen, gyakran döcög a teljesítményük, amit még 16 GB-tal enyhíthető. Ehhez hozzájárul, hogy a kézikonzol-piac is, ahol egyre több szereplő kínál 32 GB-os konfigurációt is.
Sokan azért is döntenek RAM-bővítés mellett, mert relatíve olcsó, de legalábbis olcsóbb, mint a CPU vagy a GPU cseréje, ráadásul a jövő biztosítása szempontjából is logikus lépés, mert hamarosan a legtöbb AAA játék rendszerkövetelményében a 32 GB lesz a "javasolt" szint.