A Google nemrégiben bejelentett egy új funkciót a Chrome böngészőhöz, amely AI-alapú értékeléseket jelenít meg az online boltokról, amitől azt remélik, hogy biztonságosabbá és hatékonyabbá teszi a vásárlást.
A funkció jelenleg csak Amerikában elérhető, ahol a tesztelés alatt a kis ikonra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, amely bemutatja az adott bolt általános megítélését, és információkat tartalmaz például a termékek minőségéről, az árképzésről, az ügyfélszolgálatról és a visszatérítési politikáról.
A mesterséges intelligencia ezeket az adatokat különböző partneroldalakról, mint például a Reputation.com, a Reseller Ratings, a ScamAdviser, a Trustpilot gyűjti és további felhasználói értékelések alapján állítja össze az értékelést. Ez a funkció egyelőre csak az amerikai vásárlók számára érhető el és csak a desktop verzióban, arról pedig nincs hír, hogy globálisan mikor tervezik bevezetni.
Magyarországon egy kicsit nehezebb lenne a helyzet, hiszen az adatgyűjtésre használt oldalak száma kevés és így nehezebb is következtetéseket levonni az adott boltról.