Több mint egy évtized után teljesen átalakította kezelőfelületét a Netflix, a változtatás pedig (nem meglepő módon) komoly felhasználói visszhangot váltott ki. A május elején bejelentett új dizájn globális bevezetése óta tömegek panaszkodnak arra, hogy nehezebb eligazodni a kínálatban, az új elrendezés pedig szerintük szörnyű. A Netflix azonban most azt állítja: a dühös kommentelők csak egy hangos kisebbséget képviselnek, és a többség kifejezetten szereti az új megjelenést.
A cég belső adatai és egy egyéves tesztidőszak alapján úgy látják, hogy a frissítés javítja a felhasználói élményt. A nagyobb csempék több információt mutatnak első pillantásra, így a cég szerint könnyebb és gyorsabb döntést hozni arról, mit nézzünk. A korábbi dizájnban több tucat cím is megjelent egyszerre, most viszont kevesebb, de részletesebb ajánlás látható - legalábbis a Netflix állítása szerint.
Ez természetesen nem győzte meg azokat, akik szerint az új elrendezés feleslegesen bonyolult és túlságosan szűkíti a választási lehetőségeket. A Reddittől kezdve az X/Twitterig sokan sérelmezik, hogy a dizájnváltás nem a nézők igényeit szolgálja, hanem a platform saját tartalmainak előtérbe helyezését.
A Netflix azonban láthatóan nem aggódik emiatt. Többször bizonyították már, hogy képesek túllendülni a negatív visszajelzéseken: akár az árak emeléséről, a háztartások közötti jelszómegosztás elleni fellépésről, vagy a népszerű sorozatok idő előtti kaszálásáról van szó, a platform mindig megússza a botrányokat komolyabb következmények nélkül. Ez nem véletlen: jelenleg több mint 300 millió előfizetőjük van, ezzel toronymagasan vezetik a globális streamingpiacot. A versenytársak, a Prime Video vagy a Disney+ jócskán le vannak maradva.
Hogy valóban annyira kedvelik-e az új kezelőfelületet, mint azt a cég állítja, azt valószínűleg sosem tudjuk meg biztosan. A Netflix ugyanis már nem közöl nyilvánosan előfizetői adatokat, így nem derül ki, hányan lépnek le valójában egy-egy frissítés után. Amíg azonban a felhasználók csak a közösségi médiában panaszkodnak, és nem törlik tömegesen az előfizetésüket, addig a Netflix továbbra is úgy alakítja a platformot, ahogy neki tetszik - akár tetszik ez a nézőknek, akár nem.