A TechCrunch Disrupt 2025 színpadán Elizabeth Stone, a Netflix technológiai igazgatója egy új irányt vázolt fel a cég jövőjéről, amelyben a nézők már nem csupán figyelők, hanem aktív résztvevők lesznek. A vállalat most először vezeti be a valós idejű szavazás lehetőségét, amellyel az előfizetők közvetlenül befolyásolhatják az élőben futó műsorok eseményeit, akár tévén, akár mobilon nézik azokat.
A funkciót először augusztusban próbálták ki David Chang főzőműsorában, a Dinner Time Live-ban, ahol a közönség olyan kérdésekben dönthetett, mint hogy a tonhal vagy a grillezett sajt a népszerűbb fogás, illetve hogy a leves jobb-e, mint a saláta. A kísérlet sikeresnek bizonyult, a Netflix pedig most bejelentette, hogy jövőre a húsz év után visszatérő Star Search tehetségkutatóban is elérhető lesz a funkció.
Stone elmondta, hogy a szavazás a képernyőn megjelenő felületen zajlik, és a nézőknek rövid idejük van voksolni - aki visszatekeri a műsort, lemarad a lehetőségről. A valós idejű szavazások célja, hogy a nézők úgy érezzék, valóban részesei a történetnek, és a döntéseik hatással vannak a műsor alakulására.
A Netflix szerint az eddigi tesztek állandó részvételi arányt mutattak epizódról epizódra, ami azt jelzi, hogy a közösségi, interaktív tartalmak iránti igény növekszik. A vállalat abban bízik, hogy ezzel a formátummal újra közösségi élménnyé teheti az otthoni tévézést, miközben versenytársai egyre több figyelmet vonnak el a streamingpiacon.
A cég már korábban is kísérletezett hasonló megoldásokkal, például a Too Hot to Handle és a Love Is Blind című realitykben, de ezek még nem valós időben zajlottak. A mostani újítás viszont a Netflix Live tartalmainak új korszakát indíthatja el.
Stone hozzátette, hogy a vállalat a jövőben más interaktív formátumokkal is bővíti kínálatát, többek között Party Games for TV című új játéksorozattal, amelyben a nézők mobiljuk segítségével játszhatnak a tévéképernyőn. A tervek szerint még az év végén érkezik a klasszikus Boggle társasjáték digitális verziója is.
A Netflix ezen felül új, dinamikus, animált élményeket is elindít a kezdőoldalán, amelyek látványosan hozzák életre a platform tartalmait. Az első ilyen az októberben elrajtolt Halloween Collection, amelyet decemberben a karácsonyi tematikájú Holiday Collection követ majd, később pedig népszerű sorozatokhoz, például a Bridgertonhoz kapcsolódó interaktív élményekkel is készülnek.
A Netflix ezzel a lépéssel nemcsak a nézői elköteleződést növeli, hanem a streaming jövőjét is újraértelmezi: az egyszerű tartalomfogyasztás helyett egy közösségi, valós idejű, élményszerű kapcsolatot kínál a képernyőn túl.