Sony valószínűleg épp most készíti elő a terepet egy új PlayStation kézikonzolhoz, a cég szép csendben elkezdte frissíteni az SDK-t egy "low energy mode" nevű rejtélyes új profillal.
A Moore's Law is Dead és a szokásos jól értesült hardversuttogók szerint a PlayStation 5 és a PlayStation 5 Pro fejlesztői dokumentációja nemrégiben kapott egy harmadik teljesítményprofilt, az alacsony energiamódot, ami nemcsak energiatakarékosabb, de előrevetíti egy esetleges kézikonzolra való optimalizáció lehetőségét.
Az új mód lekorlátoz egy csomó mindent, a rendszer csak nyolc szálra van limitálva, a 3D audio kapacitása 75%-ra csökken, a GPU órajelek 10-20%-kal alacsonyabbak, a memóriasávszélesség megfeleződik, nincs VR vagy PSSR támogatás, de cserébe a fogyasztás is lecsökken 20-30%-kal. Elég beszédes, nem?
Nem mellesleg a fejlesztői útmutató külön kiemeli a VRR (változó frissítési frekvencia) megfelelő támogatását, ami kézenfekvő elvárás egy olyan eszköznél, ahol a stabil teljesítményhez rugalmasságra van szükség. A PS5 Pro Trinity módja is hasonlóan került be az SDK-bam, először csak opcióként, majd pár hónappal a tényleges bejelentés előtt kötelezővé tették.
Eddig is pletykálták, hogy a PS6-tal együtt jön majd egy handheld társeszköz, és ez most hirtelen sokkal valószínűbbnek tűnik.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.