Hirdetés

A streaming jövője a csomagokban rejlik



|

A felhasználók már nem egyenként keresik a tartalmakat - az összefogás és az aggregáció hozhatja el a következő nagy hullámot.

Hirdetés

A streamingpiac évtizedes lendülete lassulni látszik, és ezzel párhuzamosan a felhasználók is egyre tudatosabban válogatnak az előfizetési lehetőségek között. A kezdeti lelkesedést, amikor mindenki külön-külön regisztrált a Netflixre, a Disney+-ra vagy az HBO Maxra, most a racionalizálás időszaka követi. A Deloitte friss jelentése szerint a következő években nemcsak a platformok száma, hanem a fogyasztási szokások is alaposan átalakulnak, és mindez a korábbi kábeltévés modell újraéledéséhez vezethet.

A számok már most is mutatják az irányt: míg 2018-ban egy európai felhasználó átlagosan 1,3 platformra fizetett elő, addig 2024-ben már több mint kétszer annyira. Az Egyesült Államokban stabilan 4 körül mozog ez az érték. Csakhogy ezzel együtt nőtt a fáradtság is: a sok külön előfizetés, bejelentkezés és tartalomkeresés egyre többeknek okoz gondot, különösen akkor, ha közben a havidíjak is folyamatosan emelkednek, és a jelszómegosztást is korlátozzák.

Erre kínálhat megoldást az úgynevezett aggregációs modell, ahol a felhasználók egyetlen felületen, egy előfizetéssel több platform kínálatához férhetnek hozzá. A modell ismerős lehet azoknak, akik még emlékeznek a korábbi, kábeltévés csomagajánlatokra - most azonban modern, digitális köntösben tér vissza. A Deloitte elemzése szerint ezek a "csomagmegoldások" előnyösek a felhasználók és a szolgáltatók számára is: az előbbiek kedvezőbb árat kapnak, az utóbbiak pedig hosszabb elköteleződést és kevesebb lemondást.

Hirdetés

Az átalakulás első nyertesei a hagyományos TV-társaságok, távközlési vállalatok és technológiai óriások lehetnek, akik már rendelkeznek a megfelelő infrastruktúrával és ügyfélbázissal ahhoz, hogy aggregátor szerepet vállaljanak. De a streamingcégek sem veszítenek: az aggregációval kiszervezhetnek olyan, nem közvetlenül tartalomgyártáshoz kapcsolódó feladatokat, mint az ügyfélszolgálat vagy a számlázás.

A nemzetközi példák már bizonyítják, hogy a modell működik. Az Egyesült Királyságban a Sky csomagjaiban évek óta elérhető a Netflix, Franciaországban a Canal+ minden előfizetője hozzáfér a Disney+ és a Paramount+ kínálatához, és Közép-Európában is egyre elterjedtebb, hogy az SVOD-szolgáltatásokat távközlési cégeken keresztül érik el a felhasználók.

A verseny azonban nem csupán a fizetős platformok között zajlik. Az olyan ingyenes videómegosztók, mint a YouTube, egyre több felhasználót szippantanak el a prémium tartalmak világából, főleg a fiatalabb korosztályból. A Deloitte adatai szerint a britek harmada például azért szünteti meg előfizetését, mert túl drágának találja.

A jövő tehát a rugalmas, együttműködő megoldásoké. Az önálló SVOD-platformok sem tűnnek el, de a sikerük azon múlik, mennyire tudnak alkalmazkodni az új igényekhez. Az aggregációs modell lehet a kulcs a stabilitáshoz, ahol a tartalom továbbra is király, de a hozzá vezető út már nem széttagolt, hanem egységes és kényelmes.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.