Az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman, belső körlevélben közölte, hogy életbe lépett a Vörös Kód, vagyis minden más projekt háttérbe szorul annak érdekében, hogy a cég teljes erővel a ChatGPT fejlesztésére koncentráljon. A Wall Street Journal beszámolója szerint Altman a dolgozóknak küldött üzenetben azt írta, a legfontosabb feladat most a ChatGPT személyre szabhatóságának, sebességének és megbízhatóságának javítása, valamint a modell témaköri lefedettségének bővítése.
A ChatGPT három év alatt a mesterséges intelligencia egyik legismertebb eszközévé vált, ám a versenytársak gyorsan felzárkóztak. A legnagyobb kihívást jelenleg a Google jelenti, amely novemberben mutatta be Gemini 3 nevű modelljét, és ezt már szinte minden szolgáltatásába integrálta is. Emellett az Anthropic is komoly piaci részesedést szerzett a vállalati ügyfelek körében az új Claude Opus 4.5 modellel, míg a Meta nyílt forráskódú LLaMA rendszere és a kínai DeepSeek is egyre nagyobb teret nyer.
Az egyre kiélezettebb verseny miatt az OpenAI-nak minden eddiginél fontosabb, hogy megőrizze vezető szerepét, az OpenAI legnagyobb befektetője, a Microsoft, ami több mint 13 milliárd dollárt fektetett a vállalatba, a legutóbbi pénzügyi jelentése szerint 3,1 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el velük kapcsolatban. A redmondi óriás eddig "egyéb kiadások" címén rejtette el a veszteségeket, de a költségek már nehezen fedhetők el.
Bár az OpenAI még sosem volt nyereséges, továbbra is milliárdokat költ adatközpontokra és hardverfejlesztésekre. Bár a riválisok technológiailag közel kerültek, az OpenAI továbbra is vezető szerepet tölt be több kulcsterületen.
A cég várhatóan már a jövő héten bemutat egy új modellt, amely a hírek szerint a Gemini 3-mal veszi majd fel a versenyt.
Altman mostani "vészhelyzeti" intézkedései tehát azt mutatják, hogy a cég teljes erővel a ChatGPT új szintre emelésére készül, hogy visszaszerezze vezető pozícióját a mesterséges intelligencia piacon, ahol minden hónapban új, egyre erősebb riválisok tűnnek fel.