A Meta által fejlesztett Threads alkalmazás egyre komolyabb kihívást jelent az X (korábbi Twitter) számára, legalábbis a mobilos színtéren. A Similarweb legfrissebb, 2025 júniusi adatai szerint a Threads napi 115,1 millió aktív felhasználót ért el iOS-en és Androidon, ami elképesztő, 127,8 százalékos éves növekedést jelent. Ezzel szemben az X ugyanebben az időszakban 132 millió napi aktív mobilfelhasználót regisztrált, azonban ez már egy 15,2 százalékos csökkenést mutat a tavalyihoz képest.
A Meta appja tehát lélegzetvételnyire van attól, hogy beérje legnagyobb versenytársát mobilos aktivitás tekintetében, ráadásul a számok alapján ez már csak idő kérdése. A háttérben természetesen több tényező is szerepet játszik: Elon Musk 2022-es platformátvétele óta jelentős változások történtek az X-en, amelyek elidegenítették a felhasználók egy részét, különösen a 2024-es választási kampány idején tapasztalt politikai elfogultságot követően. Ez a kiábrándultság teremtette meg a terepet előbb a BlueSky, majd a Threads számára, utóbbi pedig főként azután kezdett meredek növekedésbe, hogy Európában is elérhetővé vált.
Bár a mobilos adatokat nézve a Threads már-már fej-fej mellett halad az X-szel, a webes forgalom tekintetében Musk platformja továbbra is toronymagasan vezet. Míg a Threads júniusban mindössze 6,9 millió napi webes látogatást generált világszinten, az X-nél ugyanez a szám 145,8 millió volt. Ez azt jelenti, hogy a Threads továbbra is elsősorban mobilos platformként tud erősödni, míg a desktopos, főként hír- és politikafogyasztáshoz kapcsolódó felhasználásban egyelőre nem tud áttörést elérni. A BlueSky ehhez képest 5,3 millió napi webes látogatással szerepel a statisztikákban, így a Threads jelenleg közvetlenül Musk platformját próbálja megközelíteni, a korábbi kihívót már maga mögött hagyta.
A Meta jelenlegi stratégiája a Threads monetizálását kizárólag hirdetésekre alapozza, ezért a felhasználószám növekedése közvetlenül befolyásolhatja a cég bevételeit ezen a fronton. A vállalat hivatalos jelentése szerint a Threadsnek jelenleg 350 millió havi aktív felhasználója van, míg az X még mindig 600 milliós táborral rendelkezik - igaz, ezt az adatot maga Elon Musk közölte korábban, és független források eddig nem erősítették meg.
Bár a Threads még nem érte el az X szintjét, a növekedési üteme és a mobilos aktivitás alapján egyértelmű, hogy Musk platformja komoly versenytársra talált. A kérdés most már csak az, hogy a Threads képes lesz-e áttörni a webes jelenlét határait, és valóban teljes körű alternatívává válni a digitális közösségi térben.