A Bloomberg értesülései szerint a YouTube komolyan érdeklődik az Oscar-gála közvetítési jogai iránt, amelyeket jelenleg a Disney tulajdonában lévő ABC birtokol egészen 2028-ig.
Az Oscar évek óta küzd azzal, hogy fenntartsa a nézők érdeklődését, és egy YouTube-közvetítés ebben gyökeres változást hozhatna. A platform több mint 2,7 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, ami olyan elérést biztosíthatna a gálának, amellyel a hagyományos televíziózás ma már nem tud versenyezni.
Különösen a fiatalabb közönség megszólítása szempontjából lehetne fontos a váltás, hiszen így egy szélesebb, sokszínűbb közönséget is megszólíthatna a relevanciájából folyamatosan vesztő díjátadó. Bár benne van az is, hogy a tradicionális tévéműsorokat kedvelő közönség valamelyest lemorzsolódna az internetre költözéssel, a YouTube interaktív elemekkel, élő chattel, közönségszavazásokkal, kulisszák mögötti tartalmakkal tehetné sokkal közvetlenebbé az eseményt.
Veszélyes terep, de a gála behozhatná a platform sztárjait is és közelebb hozná Hollywood világát a digitális kultúrához, nem beszélve arról, hogy azonnal visszanézhető és klippelhető lenne az egész esemény.
Ha a YouTube valóban megszerezné a jogokat, az egy új korszakot is nyithatna az Oscar-gála történetében, a filmvilág legfontosabb éjszakája egy sokkal interaktívabb, fiatalosabb és globálisabb élménnyé válhatna, amire egyébként szüksége is van az Akadémiának.