Hirdetés

A YouTube csak az elmúlt négy évben 100 milliárd dollár hirdetési pénzt fizetett ki a tartalomgyártóinak



|

Elképesztő pénzt termelhet a YouTube a hirdetésekből, ha csak a tartalomgyártóknak több mint 100 milliárd dollárt fizettek ki 2021 óta.

Hirdetés

A YouTube elképesztő mérföldkőhöz ért, a platform bejelentette, hogy 2021 óta több mint 100 milliárd dollárt fizetett ki tartalomgyártóknak, előadóknak és médiacégeknek a reklámbevételek megosztásán keresztül. Johanna Voolich termékigazgató szerint a YouTube húsz éve indult azzal a céllal, hogy bárkinek lehetőséget adjon a globális színpadra lépésre, és azóta a közösség olyan módokon formálta a kultúrát, amit akkor el sem tudtak képzelni.

A siker mögött vicces módon a tévé áll, 45%-kal nőtt az előző évhez képest az olyan csatornák száma, amelyek évente 100 ezer dollárnál többet keresnek tévéképernyős megtekintésekkel.

Az óriási kifizetés mellett a cég új AI-eszközöket is bemutatott, a Google DeepMind által fejlesztett Veo 3 Fast automatikusan készít highlightokat a livestreamekből, amelyeket rögtön Shorts formátumba is rendez, megkönnyítve azok megosztását. Emellett a YouTube új funkciót indít a deepfake-ek észlelésére, hogy megvédje a tartalomgyártókat a visszaélésektől.

Hirdetés

Ennek ellenére a platform az utóbbi években sok kritikát kapott a sokszor kellemetlen reklámkezelése miatt. 2024-ben bevezette a videó megállításakor beugró hirdetéseket, 2025-ben pedig már azt tervezte, hogy AI segítségével időzíti a reklámokat az tartalom érzelmi csúcspontjaira, így nehezítve meg azok átugrását.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.