A YouTube elképesztő mérföldkőhöz ért, a platform bejelentette, hogy 2021 óta több mint 100 milliárd dollárt fizetett ki tartalomgyártóknak, előadóknak és médiacégeknek a reklámbevételek megosztásán keresztül. Johanna Voolich termékigazgató szerint a YouTube húsz éve indult azzal a céllal, hogy bárkinek lehetőséget adjon a globális színpadra lépésre, és azóta a közösség olyan módokon formálta a kultúrát, amit akkor el sem tudtak képzelni.
A siker mögött vicces módon a tévé áll, 45%-kal nőtt az előző évhez képest az olyan csatornák száma, amelyek évente 100 ezer dollárnál többet keresnek tévéképernyős megtekintésekkel.
Az óriási kifizetés mellett a cég új AI-eszközöket is bemutatott, a Google DeepMind által fejlesztett Veo 3 Fast automatikusan készít highlightokat a livestreamekből, amelyeket rögtön Shorts formátumba is rendez, megkönnyítve azok megosztását. Emellett a YouTube új funkciót indít a deepfake-ek észlelésére, hogy megvédje a tartalomgyártókat a visszaélésektől.
Ennek ellenére a platform az utóbbi években sok kritikát kapott a sokszor kellemetlen reklámkezelése miatt. 2024-ben bevezette a videó megállításakor beugró hirdetéseket, 2025-ben pedig már azt tervezte, hogy AI segítségével időzíti a reklámokat az tartalom érzelmi csúcspontjaira, így nehezítve meg azok átugrását.