Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója bejelentette, hogy a YouTube Shorts már napi 200 milliárd megtekintésnél jár, ami közel háromszorosa annak a 70 milliárdnak, amit 2024 márciusában mértek.
Ez barátok között is egy 186 százalékos növekedés alig egy év alatt. Mohan azt is elmondta, hogy a felhasználók már napi egymilliárd órát nézik a YouTube-ot televízión keresztül, amit alátámaszt a Nielsen legfrissebb Gauge jelentése is, ami szerint májusban a YouTube 12,5 százalékos részesedéssel vezette az amerikai TV-nézettségi rangsort.
Mindeközben a teljes streaming piac is jelentős átalakuláson megy keresztül. Először fordult elő, hogy a streaming együttesen megelőzte a kábeles és hagyományos sugárzású csatornákat, májusban a teljes TV-nézés 44,8 százalékát tette ki, ami négy év alatt 71 százalékos növekedést jelent. Ezzel szemben a kábeltévék és a hagyományos adók részesedése 24,1 százalékra, illetve 20,1 százalékra csökkent.
Nagyon jó lenne látni hasonló adatokat a magyar viszonyokkal kapcsolatban is, mert itthon a tradicionális tévé a felmérések szerint még mindig nagyon erős, de valószínűleg nálunk is érezhető már az a trend, ami Amerikában valójában végbe is ment.