2025 májusától mesterséges intelligencia, a Magenta AI segíti a Telekom ügyfeleit az alkalmazáson belüli kérdések és kérések megválaszolásában. Az új funkció minden Telekom app felhasználó számára automatikusan elérhető, külön alkalmazás telepítése nélkül. A megoldás célja, hogy a mesterséges intelligencia nyújtotta előnyöket széles körben hozzáférhetővé tegye a felhasználók számára.
A Magenta AI a Perplexity technológiájára épül, amely a legfejlettebb AI-modelleket - a GPT-4.1-et, a Claude Sonnet 4.7-et és az o-4 mini rendszert - használja. Ezek a modellek képesek valós idejű internetes keresésre és megbízható, pontos válaszok generálására. Az új funkció segítséget nyújt a felhasználóknak ismeretlen helyzetek vagy feladatok esetén, inspirációt kínál, és hatékonyabbá teszi az okostelefonok használatát.
A mesterséges intelligencia nemcsak az általános keresésekben támogatja a felhasználókat, hanem az ügyintézésben is szerepet kap. Telekomos témájú kérdések esetén a Magenta AI átirányítja az ügyfelet a Vanda chatbothoz. Azt mindenkinek egyéni megítélésére bízzuk, hogy ennek mennyire kell örülni, ember legyen a talpán, akit még nem idegesített halálra drága Vanda, együk a szívét). Mindenesetre a vállalat közleménye szerint a szolgáltatás folyamatosan fejlődik, így a felhasználók nem statikus tudásbázist kapnak, hanem egy dinamikusan bővülő funkciókészlethez férhetnek hozzá.
A Telekom egy nemrégiben végzett felmérése szerint a fogyasztók többsége nyitott az AI-megoldások iránt, de sokan bizonytalanok azok használatát illetően. Bár a válaszadók 81%-a hasznosnak tartja a mesterséges intelligenciát, csak 37%-uk használja rendszeresen, leginkább a fiatalabb, magasabban képzett városi lakosság és a diákok. A Telekom célja, hogy a Magenta AI bevezetésével és a közösségi médiában folytatott edukációs tevékenységgel csökkentse ezt a bizonytalanságot, és elősegítse a technológia mindennapi alkalmazását.
"Azzal, hogy alkalmazásunkban minden felhasználó számára elérhetővé tesszük a Magenta AI-t, az egyének és az ország szintjén is lehetőséget teremtünk, hogy az emberek életének részévé váljon a fejlett mesterséges intelligencia: ez az országtuning"
- mondta el Pereszlényi Zoltán, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.