Néhány éve még a streamingszolgáltatások egyik fő előnye volt a reklámmentesség, a pandémiát követő gazdasági nehézségek azonban átírták a játékszabályokat, és a különböző platformok sorra a keblükre ölelték a hirdetéseket, amelyek még az alacsonyabb havidíj ellenére is több pénzt hoznak az üzemeltetők konyhájára, mint a prémium tagság.
A fordulatot a piacvezető Netflix vezényelte, s habár a magyar felhasználókhoz még mindig nem jutottak el a reklámokkal felhígított előfizetési csomagok, a streamingóriás bevallása alapján a támogatott régiókban valósággal zabálja a nép az ajánlatot.
A Netflix ugyanis nemrég arról számolt be, hogy világszerte már több mint 40 millió előfizetője van a hirdetéses tagságnak. A növekedés ütemét mutatja, hogy a platform hirdetésekért felelős alelnöke, Amy Reinhard egy januári rendezvényen még 23 millió felhasználóról beszélt, vagyis az azóta eltelt nagyjából négy hónapban további 17 millióan éltek a lehetőséggel.
A konstrukció népszerűségét mutatja, hogy Reinhard friss közleménye alapján a támogatott régiókban az új tagok 40 százaléka eleve a reklámokat tartalmazó tagságra fizet be. A hirdetések bevezetése tehát a jelek szerint nem riasztotta el a nézőket a szolgáltatástól, amelynek már globálisan 270 millió ügyfele van.
Mivel a Netflix számára ennyire bejöttek a reklámok, a vállalat fontos módosításokat eszközöl az ezeket kiszolgáló infrastruktúrában is: a cég saját hirdetéstechnológiai platformot indít, valamint kibővíti a beszállítók körét. Eddig a Microsoft gondoskodott a streamek alatt felbukkanó reklámokról, a továbbiakban viszont a Google a Magnite és a The Trade Desk is besegít majd.