Hirdetés

A BYD forradalmi áttörésre készül: jön az 1500 kilométeres hatótáv és a 12 perces töltés



|

A kínai gyártó szilárdtest-akkumulátora új korszakot nyithat az elektromos autózásban.

Hirdetés

A világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD olyan fejlesztésen dolgozik, ami gyökeresen átalakíthatja az iparágat. A cég 2027-ben tervezi először autóba szerelni új, szilárdtest-akkumulátorát, amely elméletileg akár 1500 kilométeres hatótávot és mindössze tizenkét perces teljes töltési időt ígér. Bár a legtöbb részlet egyelőre nem hivatalos, a BYD céljai minden eddiginél ambiciózusabbak.

A Electrek információi szerint a kínai vállalat több mint tíz éve dolgozik ezen a technológián, és 2027-ben kezdené a bemutatóautók tesztelését, míg a sorozatgyártás 2030 körül indulhatna. A The Driven által megszellőztetett adatok szerint az új akkumulátorok akár 400 Wh/kg energiasűrűséget is elérhetnek, ami hatalmas előrelépés lenne a jelenlegi cellákhoz képest. Összehasonlításképp: a jelenlegi lítium-vasfoszfát (LFP) akkuk energiasűrűsége 160-180 Wh/kg, a nikkel-mangán-kobalt (NMC) celláké 220-260 Wh/kg, míg a legfejlettebb típusok is legfeljebb 300 Wh/kg-ig jutnak el. A 400 Wh/kg-os érték tehát közel megduplázná az egy kilogrammra jutó energiamennyiséget, ami azonos tömeg mellett drámai hatótáv-növekedést jelentene.

Hirdetés

A szilárdtest-akkumulátor lényege, hogy a hagyományos folyékony elektrolitot szilárd anyag váltja fel. Ez nemcsak a tárolt energia sűrűségét növeli, hanem biztonságosabb működést is biztosít, hiszen megszünteti a folyadék szivárgásának és a hőszökéses tűzeseteknek a veszélyét. A BYD már 2024-ben is kísérletezett 20 és 60 amperórás prototípuscellákkal, így a technológia mostanra elérhette a gyakorlati tesztelés szintjét.

A The Driven úgy tudja, hogy a BYD már több járművet - köztük a Seal modellt - is felszerelt a kísérleti szilárdtest-akkukkal, és a tesztek eredményei egyre biztatóbbak. A vállalat emellett integrált fejlesztési struktúrája miatt előnyt élvezhet a versenytársakkal szemben, hiszen a kutatás, a gyártás és a járműépítés is házon belül zajlik.

Európában eközben a Mercedes és a BMW is gőzerővel dolgozik a saját szilárdtest-megoldásain: előbbi a ProLogium partnereként fejleszt, utóbbi pedig a Solid Power technológiáját teszteli. A BYD azonban a jelek szerint közelebb állhat a tömeggyártás elindításához, ami akár több éves előnyt is jelenthet a nyugati konkurenciával szemben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.