Hirdetés

Az utolsó erejéig küzd az App Store riválisai ellen az Apple



|

15 év után konkurenciát kap az Apple alkalmazásboltja, de csak ott, ahol muszáj.

Hirdetés

Habár az első iPhone még dedikált alkalmazások nélkül, webalapú appokkal rajtolt, az Apple hamar belátta, hogy az előbbiek jóval nagyobb üzletet jelentenek, így 2008 nyarán megnyitotta kapuit az iOS-es App Store, amely azóta is a cég egyik legnagyobb bevételt hozó digitális szolgáltatása, minden vásárlás után 15-30% jutalékot csorgatva a cupertinóiak zsebébe.

Nem csoda hát, hogy az Apple-nek esze ágában sem volt az Android mintájára konkurens alkalmazásboltokat engedélyezni a  mobil operációs rendszeren, ám az Európai Unió által 2022-ben elfogadott digitális piacokról szóló jogszabály  (Digital Markets Act, DMA) rákényszerítette ezt a vállalatra, így hamarosan beköszönthet az új, szabadabb korszak.

Hirdetés

Az EU ugyanis 2024. március 6-ig adott haladékot a DMA által érintett, kapuőrként meghatározott nagyvállalatoknak az új szabályokhoz való igazodásra, ezzel összhangban pedig a többnyire jól értesültnek bizonyuló Mark Gurman a legújabb hírlevelében (Power On) azt írta, hogy az Apple heteken belül elérhetővé teheti az alternatív forrásból származó alkalmazások telepítését az iPhone-on és az iPaden. 

Ennek azonban csak az EU-s felhasználók örülhetnek majd, a Bloomberg elemzője szerint ugyanis az Apple csak itt fogja engedélyezni a sideloadingnak is nevezett műveletet, míg a világ többi részén marad a zárt megközelítésnél, amíg nem kényszerítik rá a cégre a jövedelmező stratégia feladását. A DMA további jelentős következménye, hogy az EU-s regulák értelmében a cupertinóiaknak a harmadik felektől származó fizetési megoldások számára is zöld utat kell biztosítaniuk az alkalmazáson belüli vásárlásoknál.

Így elméletben megtörténhet, hogy egy adott appban olcsóbban juthatunk hozzá egy bizonyos extrához vagy előfizetéshez, ha a fejlesztő az Apple jutalékrendszere mellett egy alternatív fizetési szolgáltatást is kínál. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor léphetnek színre az első rivális alkalmazásboltok, de már akad olyan cég, amelyik jelezte az indulási szándékát, illetve korábban a Meta is végzett kísérleteket egy Facebookon belüli megoldással, valamint a Microsoft is mozgolódik, kimondottan a játékokra koncentrálva.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.