A kreatív szoftverpiac egyik legnagyobb szereplője, a Canva bemutatta saját fejlesztésű mesterséges intelligenciával súlyosbított dizájnmodelljét, ami már rétegeket és szerkeszthető objektumokat is felismer. A cég új termékeket és AI-funkciókat jelentett be, valamint örökre ingyenessé tette a professzionális Affinity dizájnprogramot.
A vállalat elmondása szerint új, saját alapmodellje nemcsak egyszerű képeket generál, hanem teljes, szerkeszthető dizájnokat, rétegekkel, objektumokkal és formátumokkal együtt. Ez a technológia minden Canva-formátumban működik, legyen szó közösségi médiás posztokról, prezentációkról, weboldalakról vagy digitális táblákról.
"Korábban diffúziós modellekkel dolgoztunk, amelyek csak sík képeket hoztak létre. Az új modellünk már lehetővé teszi, hogy a felhasználók ne csak szöveges utasításokkal, hanem közvetlen szerkesztéssel is finomhangolják a végeredményt"
- mondta Robert Kawalsky, a Canva termékfejlesztési vezetője.
Emellett a Canva összekapcsolta táblázatkezelőjét és appkészítő funkcióját, így a felhasználók a táblázatban tárolt adatokat interaktív widgetekké alakíthatják, például valós idejű adatvizualizációkhoz.
A vállalat új marketingplatformot is indít Canva Grow néven, amely az idén felvásárolt MagicBrief elemzőrendszerre épül. Ez egy minden-egyben hirdetéskezelő eszköz, ahol a felhasználók nemcsak létrehozhatják a vizuális anyagaikat, hanem AI segítségével mérhetik a kampányok hatékonyságát, és közvetlenül publikálhatják azokat a Meta platformjain.
A legnagyobb meglepetés azonban, hogy a Canva végleg ingyenessé tette az Affinity csomagot, az Adobe Illustrator és Photoshop riválisát. A vállalat emellett újratervezi az Affinity felületét, egyesítve a vektorgrafikus, pixel- és layout-eszközöket egyetlen modern környezetben.
 
								 
                