Mi lenne, ha a valóságot is blokkolhatnánk, mint az interneten az arcunkba mászó összes reklámot? Teszem fel a kérdést, miközben ebben a cikkben is találkozol majd egy reklámmal.
Egy belga fejlesztő, Stijn Spanhove egy olyan AR-alkalmazást, ami Snap Spectacles okosszemüvegen keresztül kiszúrja és kitakarja a környezetünkben megjelenő hirdetéseket. A rendszer a Google Gemini mesterséges intelligenciáját használja, hogy élőben felismerje a reklámokat és márkaneveket, majd egy piros négyzettel lefedi azokat. Nyilván nem különösebben praktikus jelenleg a használata, de az ötlet mondhatni hiánypótló.
🚫🕶️ I've been building an XR app for a real-world ad blocker using Snap @Spectacles. It uses Gemini to detect and block ads in the environment.
— Stijn Spanhove (@stspanho) June 19, 2025
It’s still early and experimental, but it’s exciting to imagine a future where you control the physical content you see. pic.twitter.com/ySkFfF6rxS
A projekt még korai fázisban van, de a videós bemutató szerint már most képes eltüntetni plakátokat, termékcsomagolásokat és újsághirdetéseket is. Spanhove szerint a jövőben akár saját képeket vagy jegyzeteket is lehet majd a reklámok helyére illeszteni.
Az app egyelőre kizárólag a Snap fejlesztői szemüvegével működik, így az Apple Vision Pro vagy Meta Quest tulajoknak még várniuk kell, bár azokkal talán nem is sokan merészkednek az utcára. Az egész egy Black Mirror epizód szinopszisának első sora is lehetne, de valós az a probléma, amit igyekszik megoldani, jövőre például nagyon jól fog jönni, amikor beindul a választási kampány.