Hirdetés

Egyik legrégibb szolgáltatását hagyja el végleg a Netflix



|

A céget naggyá tevő üzletág már messze nem olyan fontos, mint 25 éve volt.

Hirdetés

A Netflix neve jó eséllyel örökre összefort a streaminggel, de ha a történelemből indulunk ki, könnyen lehet, hogy néhány évtized múltán már egy másik biznisszel azonosítjuk majd a piacvezető szolgáltatót. Az 1997-ben alapított cég ugyanis eredetileg DVD-lemezek postai úton történő értékesítésével és kölcsönzésével foglalkozott, remek időzítéssel szállva be az akkor még igencsak gyerekcipőben járó internetes kiskereskedelembe.

A koncepció olyan kapósnak bizonyult, hogy még az Amazon is fel akarta vásárolni a szolgáltatást, ám a társalapító Marc Randolph és Reed Hastings nemet mondtak, majd a már befutott márkanévre építve 2007-től kezdve fokozatosan átnyergeltek a streamingre. A Netflix ugyan még ma is aktív a DVD-s piacon, ám már nem sokáig.

Hirdetés

A vállalat társ-vezérigazgatója, Ted Sarandos ugyanis nemrég egy blogbejegyzésben adta hírül, hogy több mint 25 év után felhagynak a legrégebbi tevékenységükkel, és szeptember 29-től bezárólag nem postáznak több lemezt.

"Ezek az ikonikus piros borítékok megváltoztatták az otthoni sorozat- és filmnézés módját - kikövezve az utat a streamingre való áttéréshez. Az ügyfeleink a kezdetektől fogva imádták a választékot és a kontrollt, amit a közvetlen fogyasztásra szánt szórakozás kínált: a címek széles választékát és a lehetőséget, hogy akár teljes sorozatokat is végignézhessenek. A DVD-k vezettek a saját gyártású műsorok piacára való első betörésünkhöz is - a Red Envelope Entertainment olyan címeivel, mint a Sherrybaby és a Zach Galifianakis Live at the Purple Onion."

- méltatja a DVD-s üzletág jelentőségét a társ-CEO közleménye, egyben mindenkinek köszönetet mondva, aki igénybe vette a szolgáltatást. A búcsú alkalmából a cég felidézett néhány érdekes adatot is. Az első postázott korong (1998. március 10.) a Beetlejuice című filmé volt, amelyet követően további 5,3 milliárd lemezt juttatott célba a Netflix csapata. A legnépszerűbb tételnek A szív bajnokai (The Blind Side, 2009) bizonyult, a szolgáltatás fennállása alatt pedig összesen 40 millió előfizető harapott rá a postán érkező tartalmakra.

Akit érdekel, a Wayback Machine jóvoltából ma is felkeresheti a régi Netflix (akkor még NetFlix) honlapját: az elérhető legrégebbi, 1999 januárjában született fotó alapján az amerikai közönség az ezredforduló előtt 4 dollárért kölcsönözhetett ki olyan filmeket, mint a Penge, a Zorro álarca vagy a Hat nap, hét éjszaka.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.