Csődvédelmet kért a Luminar, az önvezető technológiák aranykorában még sztárnak számító LIDAR-fejlesztő (Light Detection and Ranging, magyarul lézer alapú távérzékelés), és ezzel gyakorlatilag eldőlt a vállalat sorsa. A cég a csődeljárás részeként teljes vagyonát értékesíti, majd végleg megszűnik, ami jól mutatja, mennyire lehűlt az autonóm járművek körüli korábbi eufória.
A Luminar a bíróságtól engedélyt kért arra, hogy egyszerre adja el LIDAR- és félvezető-üzletágát. Utóbbit már sikerült is értékesíteni, a Quantum Computing 110 millió dollárért vásárolja meg. A vállalat közlése szerint az eljárás ideje alatt még folytatják a működést, hogy a meglévő partnerek felé minimalizálják a fennakadásokat, ám a folyamat végén a Luminar jogilag és üzletileg is megszűnik.
A céget 2017-ben alapították, és gyorsan az önvezető autóipar egyik meghatározó beszállítójává vált. A LIDAR, vagyis a lézeres távolság- és térérzékelés kulcsszerepet játszott a korai autonóm rendszerekben, a Luminar szenzorait olyan nevek használták vagy tesztelték, mint a Mercedes-Benz, a Volvo, az Audi, a Toyota kutatóintézete, a Caterpillar, sőt még a Tesla is, annak ellenére, hogy Elon Musk később látványosan elutasította a LIDARalkalmazását.
A vállalat 2020-ban egy SPAC-fúzión keresztül lépett tőzsdére, ekkor közel hárommilliárd dollárra értékelték. Azóta azonban az önvezető technológiák fejlődése lassabbnak bizonyult a vártnál, a jogi viták, az elbocsátások és a befektetői bizalom megingása pedig fokozatosan felőrölték a céget. A Luminar története így intő példa lett arra, hogyan érhet véget egy technológiai csodaként ünnepelt vállalkozás a realitásokkal való találkozás után.