A Ferrari jövő nyáron mutatja be első elektromos autóját, az Elettricát, amely új fejezetet nyit a legendás márka történetében - írja a Carscoops. A modell lenyűgöző teljesítményt ígér: végsebessége eléri a 310 km/h-t, míg 0-ról 100 km/h-ra mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul. A 122 kWh-s akkumulátor több mint 530 kilométeres hatótávot biztosít, és akár 350 kW-os gyorstöltést is támogat. A Ferrari állítása szerint az energiasűrűség - 195 Wh/kg - a legmagasabb a sorozatgyártású elektromos járművek között.
A fejlesztés során használt tesztjármű nem feltétlenül tükrözi a végleges autó formáját, de kiindulási alapot nyújthat annak elképzelésére:
Ami igazán kérdekessé teszi az Elettricát, az a hangrendszere. A Ferrari nem mesterséges motorzajokat generál, hanem az inverterre szerelt szenzor segítségével a hajtáslánc valós mechanikai rezgéseit erősíti fel, így a hang dinamikusan reagál a vezetési stílusra. Antonio Palermo, a Ferrari hang- és rezgésfejlesztési vezetője szerint ez a megoldás kapcsolatot biztosít a sofőr és az autó között. A Torque Shift Engagement rendszer emellett öt különböző nyomatékszintet kínál a jobb oldali váltófüllel, míg a bal oldali a fékerősséget szabályozza.
A szakértők szerint, ha a Ferrari valóban hiteles, organikus hangélményt teremt, az akár a benzines sportautók híveit is meggyőzheti az elektromos váltásról. Az Electrek megjegyzi: a hang nem csupán érzelem, hanem információ is - visszajelzést ad a motor állapotáról, a fordulatszámról és a terhelésről. A Ferrari azonban csak akkor aktiválja a rendszert, ha annak "funkcionális haszna" van, és természetesen ki is kapcsolható a csendesebb vezetés kedvelői számára.