Egy héttel a tervezett hatályba lépés előtt a fellebbviteli bíróság megsemmisítette az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) új szabályát, amely kötelezte volna az előfizetéses szolgáltatásokat (az edzőtermektől kezdve az Amazon Prime-ig) arra, hogy ugyanolyan könnyű legyen lemondani a szolgáltatásukat, mint feliratkozni rájuk. A "click-to-cancel" szabály célja az volt, hogy megakadályozza a trükkös, nehezen lemondható előfizetéseket, melyek gyakran a felhasználók megtévesztésére épülnek.
A szabályt már korábban is támadta számos iparági szervezet, például a kábeltévés cégek, szórakoztatóipari stúdiók, reklámügynökségek és biztonságtechnikai szolgáltatók, akik szerint a szabály túl messzire ment, és gyakorlatilag az összes fogyasztói szerződést egységesen akarta szabályozni az amerikai gazdaság minden szektorában.
A háromtagú bírói tanács azonban nem tartalmi, hanem eljárásjogi okok miatt döntött a teljes szabályozás eltörlése mellett. A bíróság szerint az FTC súlyosan megsértette a szabályalkotás törvényes folyamatát, és nem biztosította az érintett felek számára a lehetőséget, hogy megfelelően reagáljanak a javasolt intézkedésre. Bár a testület elismerte, hogy a szabály célja nemes volt, és nem állt rosszindulat az eljárási hibák mögött, a hiányos egyeztetés és a sietség végzetesnek bizonyult.
A döntés kiemelten hivatkozott a jelenlegi republikánus FTC-vezetők, Andrew Ferguson elnök és Melissa Holyoak biztos korábbi ellenvéleményeire is, akik már akkor jelezték, hogy szerintük a demokraták túlságosan siettek a szabály elfogadtatásával. Holyoak különösen élesen bírálta a folyamatot, szerinte ezzel
"elszalasztották a lehetőséget, hogy hasznos módosításokat hajtsanak végre a meglévő előfizetési szabályokon, a bizottság hatáskörén belül".
Mivel az FTC jelenleg teljesen republikánus összetételű, és a szabályt életre hívó demokrata tagok már nincsenek a bizottságban, kevés esély mutatkozik arra, hogy az előfizetések könnyebb lemondására irányuló szabály újra napirendre kerülne. Az FTC szóvivője, Juliana Gruenwald Henderson a döntés után nem kívánt nyilatkozni.
A bírósági döntés után tehát továbbra is a szolgáltatók kezében marad, mennyire teszik nehézkessé vagy átláthatatlanná az előfizetések lemondását, a fogyasztók pedig újra csak a türelemre és apróbetűs részek böngészésére hagyatkozhatnak.