Hirdetés

Elon Musk pénzt kér a pixelekért: új hirdetési szabályok jönnek az X-en



|

A képernyőt elborító reklámok drágábbak lesznek, és a hashtagek is mennek a kukába.

Hirdetés

Az X (korábban Twitter) hirdetői hamarosan új szabályokkal szembesülnek, ugyanis Elon Musk bejelentette: a jövőben a reklámok mérete alapján változik majd azok ára. Minél több helyet foglal el egy hirdetés a képernyőn, annál mélyebben kell a zsebébe nyúlnia annak, aki fizetni akar érte. Musk szerint az új modell célja egyértelmű: eltántorítani a hirdetőket attól, hogy teljes képernyős, zavaró reklámokkal árasztják el a felhasználókat.

A változás nem véletlen. Az elmúlt hónapokban egyre több felhasználó panaszkodott arra, hogy a platformot elárasztották a videós és képes hirdetések, melyek egyre magasabb képarányban, gyakran szinte az egész mobilkijelzőt elfoglalva jelennek meg. A régi, 16:9-es arányú reklámokat ma már ritkán látni: helyüket átvették a magas, 1.91:1 arányú képes hirdetések, és az ezekből álló karusszelek. Musk új díjszabási rendszere ezeket a megoldásokat igyekszik visszaszorítani.

Ezzel párhuzamosan Musk egy másik újítást is bejelentett: szombattól az X hirdetéseiben tilos lett hashtageket használni.

"Holnaptól a hirdetésekből eltűnik az esztétikai rémálomnak számító hashtag"

- írta pénteken Musk, aki már korábban is kritizálta a platform egyes "elavult" elemeit. A hashtagek népszerűsége valóban csökkenőben van, de mivel maga a Twitter indította el annak idején világhódító útjára ezt a formát, a döntés így is jelentős mérföldkő.

Hirdetés

Azt egyelőre nem tudni, hogy a hirdetésekből száműzött hashtagek közé tartoznak-e majd a fizetős "Hashmoji" elemek is - ezek a korábban "Branded Hashtag" néven futó ikonikus címkék, amelyeket nagyvállalatok, például az Apple szoktak vásárolni kiemelt kampányokhoz. Talán szeptemberben, az iPhone 17 széria bemutatója körül erre is választ kapunk.

Musk új szabályrendszere egyértelműen abba az irányba mutat, hogy az X egy rendezettebb, vizuálisan kevésbé tolakodó hirdetési felületté váljon. Hogy a hirdetők hogyan reagálnak majd a pixelenként árazott reklámokra és a hashtag-tilalomra, az a következő hónapokban derül ki - mindenesetre a platformon zajló változások üteme nem lassul.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.