A gig economy, azaz alkalmi munkákra szakosodott munkaerőpiac egyik legismertebb szereplője, a Fiverr bejelentette, hogy 250 munkavállalót bocsát el, miközben a cég teljes stratégiáját az "AI-first" irányba tereli. Ez a lépés a vállalat teljes munkaerejének mintegy 30 százalékát érinti - számolt be róla a The Register. A tendencia nem egyedi: az idei évben több technológiai cég, köztük a Duolingo is, hasonló mesterséges intelligencia-központú átalakításba kezdett.
Micha Kaufman vezérigazgató a közösségi médiában megjelent írásában "visszatérést a startup módhoz" hirdetett meg, és azt ígérte, hogy a Fiverr a jövőben "karcsúbb, gyorsabb, és modern, AI-központú infrastruktúrával működő vállalat lesz". Kaufman szerint az átszervezés indoka, hogy a mesterséges intelligencia már most is kulcsszerepet játszik az ügyfélszolgálat és a csalásfelderítés területén, így nincs szükség akkora létszámra a meglévő üzletmenet fenntartásához.
Az elbocsátások előjelei már májusban érzékelhetők voltak, amikor Kaufman a CBS Newsnak adott interjújában azt tanácsolta dolgozóinak: automatizálják feladataik "100 százalékát" AI segítségével. Akkor még hozzátette, hogy az emberi ítélőképesség és a "nem-lineáris gondolkodás" miatt senki sem válik pótolhatóvá - most azonban épp az ellenkezője történt. Bár a Fiverrnél jóval nagyobb cégek, például a Workday ennél több munkahelyet számoltak fel, a következmény mindenhol ugyanaz: kevesebb embernek kell elvégeznie a korábbinál több munkát.