A világ minden táján probléma, hogy egy népszerűbb eseményre lehetetlen jegyet szerezni. Nem arról van szó, hogy a szervezők ne biztosítanának elég helyet, viszont a belépőket az eBay-huszárok másodpercek alatt felvásárolják, majd viszik őket a licitoldalakra, hogy nevetséges árakon adják tovább zsákmányukat. A valódi probléma, hogy a jegyirodáknak nem áll érdekükben tenni ez ellen, mivel ők megkapják a pénzüket az ilyen üzletekből.
Az amerikai fogyasztóvédelem azonban láthatóan megelégelte a dolgot, így a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a főügyész vezetésével és hét állam közreműködésével pert indít a Live Nation Entertainment és annak Ticketmaster nevű leányvállalatát. Ezek felelnek az Egyesült Államokban tartott koncertek jegyforgalmazásának jelentős részéért, de a Live Nation hazánkban sem ismeretlen.
A főügyész egy 84 oldalas vádiratot nyújtott be a kaliforniai bíróságnak, amiben azt állítja, hogy a Live Nation Entertainment aktívan megszegi a Jobb Online Jegyárusítási Törvényt, hogy több száz millió dollárnyi bevételt termelhessen háromszoros eladások után. Az említett cégek megkeresik a pénzüket akkor, amikor először eladják a jegyeket a brókereknek, majd további bevételekre tesznek szert a brókerektől és a vásárlóktól a másodlagos piacokon keresztül.
Nem ez az első eset egyébként, hogy az FTC megpróbálja levadászni a jegyirodákat, lévén egy Taylor Swift koncert után a Key Investment Groupra is rátaposott a jegyárak felhajtása miatt, és 2024-ben monopóliumhelyzet gyanújával indított pert a Live Nation ellen.