A Google is belép az úgynevezett mesterségesintelligencia-alapú böngészők piacára: a vállalat bemutatta a Disco nevű kísérleti böngészőt, amely a Google Labs keretében indul. A megoldás egyelőre nem teljes értékű, zászlóshajó-termék, és kizárólag az Egyesült Államokban érhető el, előzetes várólistára való feliratkozással. A Disco olyan versenytársak mellé érkezik, mint a Perplexity Comet böngészője, az OpenAI Atlas vagy a The Browser Company által fejlesztett Dia.
A Google a Discót "a web jövőjét vizsgáló felfedező eszközként" jellemzi, amelynek célja az internetes navigáció újragondolása AI-alapú funkciók segítségével. A bemutatott fő újdonság a GenTabs, amely elemzi a megnyitott böngészőfüleket és a beszélgetési előzményeket, majd ezek alapján egy interaktív eszközt vagy egyedi webalkalmazást hoz létre az aktuális kutatási vagy böngészési feladathoz. A funkció a Google legújabb, Gemini 3 nevű modelljére épül, és kódolás nélkül, természetes nyelvi utasításokkal használható.
A Google által bemutatott felhasználási példák - például japán utazás tervezése, heti étkezések megszervezése vagy kerttervezés - azonban már jól ismert forgatókönyvek az elmúlt évek AI-bemutatóiról. Bár kérdéses, hogy a Disco önálló böngészőként hosszú távon megállja-e a helyét, a fejlesztések könnyen beépülhetnek később a Chrome-ba is. A kísérleti böngésző kezdetben macOS-en lesz elérhető, míg a Windows- és Linux-verziók várhatóan később érkeznek.