Hirdetés

A Google a mai naptól betiltja a politikai hirdetéseket az EU-ban



|

Szeptember 22-től a Google már nem jelenít meg politikai hirdetéseket az Európai Unió területén.

Hirdetés

A tiltásról a cég korábban rövid figyelmeztetésben tájékoztatta hirdetőit, részletek azonban egyelőre homályosak: nem világos, hogy a már futó kampányokat azonnal leállítják-e, és milyen időzóna szerint lép életbe a szabály. A gyakorlatban az intézkedés a YouTube-ot és az AdSense-t is érinti, vagyis a Google legtöbb hirdetési felületén megszűnik a politikai tartalom megjelenítése.

Az intézkedés összhangban van az EU október 10-én életbe lépő rendeletével, amely átláthatósági követelményeket ír elő a politikai hirdetések számára. Az új szabályozás alapján a hirdetéseknek kötelezően tartalmazniuk kell többek között a szponzor nevét, a kapcsolódó választást vagy népszavazást, a költött összeget és az esetleges célzási technikák leírását.

Az EU emellett szigorítja az adatgyűjtés szabályait is a reklámok során.

Hirdetés

A Meta is hasonló lépésre készül, és a következő hetekben betiltja a politikai és társadalmi tartalmú hirdetéseket a Facebookon.

A magyar politikai szereplők korábban jelentős összegeket költöttek online kampányokra: a Telexen megjelent augusztusi Lájkbajnokság adatai szerint a Fidesz és kapcsolódó szervezetei több tízmillió forintot fordítottak hirdetésekre, beleértve AI-videókat és egyéb promóciókat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.