Ha most valaki felhív egy támogatói központot, és ott egy AI fogadja a kérdéseit, akkor jó eséllyel másodperceket kell majd várnia a válaszokra. A késés jelenleg a call center algoritmusok legnagyobb problémája, de egy háromoldalú összefogás ezt is megoldja. A mesterséges intelligenciával támogatást nyújtó Phonely, a következtetés-optimalizációs platformot fejlesztő Maitai és a Groq nevű chipgyártó összeálltak a tökéletes telefonos AI megalkotásához.
A VentureBeat jelentése szerint a triumvirátusnak sikerült 70 százalékkal csökkentenie a válaszidőt, és 81,5 százalékról 99,2 százalékra növelnie a válaszadás pontosságát. Ez nem csak saját pályáján jelent hatalmas előrelépést, de még az OpenAI-t is lekörözi, aminek jelenlegi legfejlettebb nyelvi modellje, a GPT-4o, 94,7 százalékos pontossággal üzemel. Ez egyébként nagyrészt annak köszönhető, hogy a Groq erőforrásai lehetővé teszik a Maitainak a különböző AI modellek közti szélsebes váltást.
Ugyan a számok valóban lenyűgözőek, de érdemes megemlékezni arról is, hogy az emelt teljesítménynek ára is volt. A Phonely beszámolója szerint az egyik ügyfelük 350 embertől szabadult meg az új technológia miatt. Ez részben azért is történhetett meg, mert Will Bodewes, a Phonely társalapítója szerint a telefonálók több mint 70 százaléka amúgy sem tudja megmondani, hogy robottal vagy emberrel beszél-e. Az, hogy az ő felmérése ezzel kapcsolatban mennyire pontos, azt majd mindenki megítéli maga.