Adidas nemrég bejelentette, hogy adatszivárgás érte történt a cégnél, egy külső ügyfélszolgálati partnert hackeltek meg, és így jutottak hozzá bizonyos vásárlói adatokhoz. A vállalat szerint a támadók kizárólag kapcsolattartási adatokat szereztek meg, például neveket, e-mail címeket vagy telefonszámokat, viszont nem fértek hozzá fizetési információkhoz vagy jelszavakhoz.
Adidas azonnal lépett, biztonsági szakértőkkel együttműködve vizsgálják az esetet és hangsúlyozzák, hogy értesítették a megfelelő hatóságokat, és amint lehet, a potenciálisan érintett ügyfeleket is tájékoztatják.
Viszont egyelőre nem árulták el, hogy pontosan melyik ügyfélszolgálati szolgáltatót érintette a támadás, mikor történt az eset, vagy hogy hány ember adatai szivárogtak ki. Kellemetlen tény, hogy korábban Törökországban és Dél-Koreában is történt adatlopás az Adidas ügyfélszolgálati központjainál, továbbá 2018-ban is volt egy nagyobb incidens az Egyesült Államokban, ahol több millió felhasználó kapcsolattartási és titkosított jelszóadatai kerültek veszélybe.
Az Adidas mindenesetre megerősítette elkötelezettségét a vásárlói adatok védelme mellett, és sajnálatát fejezte ki a történtek miatt.