Már az AI térnyerése előtt is rengeteg problémája volt a zeneiparnak a Spotifyjal és társaival: ugyan az elméleti piac hatalmas, de az alkotók mégis filléreket kapnak, az algoritmus pedig eltemeti a legtehetségesebb kis művészeket is. Ha ez nem lett volna elég, akkor megérkezett az AI generálta zenei-hullám is, aminek egyik legkellemetlenebb példája a The Velvet Sundown. A "srácok" két albumot adtak ki, melyek hetek alatt félmilliós hallgatóságot hoztak nekik.
A harcedzett füleknek nem volt nehéz kitalálniuk, hogy a Spotify új gyöngye egy AI generálta banda, de nem segített eltitkolni a helyzetet egy friss Instagram fiók sem. A The Velvet Sundownnak ugyanis megnyílt a saját profilja, amin követhetjük a "srácok" mindennapjait. Pár napja például hamburgerezni volt a négy tagú banda 5 burgerrel, négy tányérral, 3 adag krumplival, és kellemesen kézhez pakolt kólás poharakkal.
A többi képük egyébként még árulkodóbb: itt vagy mindenki a családfának ugyanarról az ágáról érkezett, vagy az AI merített ugyanabból képalapból. Mindenkinek ugyanolyan az arcberendezése, a magassága, és a testtartása, de aki közelről figyeli a részleteket, az azért láthatja, hogy nem minden egyezik. Például az utolsó srác cipői.
John Oliver a Last Week Tonightban is egy hasonló "együttest" figurázott ki, és most a streaming szolgáltatókra néz mindenki, mert bár vannak platformok szoros szabályokkal, a Spotify, a piacvezető platform nincs ezek között. Ez a The Velvet Sundown esetén meg is látszik.