Novemberben nem csupán a Honor gyárába és laboratóriumába volt alkalmunk ellátogatni, kipróbáltunk néhány, kizárólag Kínában forgalmazott Honor mobilt és a termékfejlesztésért felelős vezetőkkel is tudtunk pár szót váltani. Természetesen az egyik fő téma az új készülékek mellett a szoftver, a MagicOS 10 és a mesterséges intelligencia volt. A Honor erre a területre kiemelten fókuszál, már több Magic-generációval ezelőtt megkezdte az AI-funkciók integrálását mobiljaiba.
A legújabb készülékeknél már számtalan eszközön futó, illetve a Google AI-t használó szolgáltatás elérhető, legyen szó akár szöveges-alapú, vagy kép- és videószerkesztéshez köthető funkcióról.
A helyszínen alkalmunk nyílt kipróbálni egy európai piacra szánt, valamint egy helyi, kínai piacon forgalomba kerülő Honor mobilt is, így össze tudtuk vetni az AI-alapú különbségeket. Itt azonnal feltűnt több eltérés is, aminek neve is van:
ez a YOYO digitális asszisztens.
A kínai piacra szánt okostelefon esetében az alapértelmezett AI-asszisztens nem a Google Gemini, hanem a YOYO névre keresztelt, saját fejlesztésű modell legújabb verziója, ez képes a szöveges alapú AI-funkciók mellett például az eszközvezérlésre és appok közötti együttműködésre is. Összesen 8 különböző AI-alapú szolgáltatást nyújt a felhasználó számára, emellett egyfolytában figyeli annak rutinjait, és képes ebből tanulni, hogy egyre személyre szabottabb és pontosabb tanácsokat, szolgáltatásokat nyújtson. A YOYO több mint 4000 AI-ügynökből épül fel, ezekkel a rendszerfeladatok 80%-át képes vezérelni.
A YOYO másik erőssége, hogy nem csupán Androidon, hanem Windows 11-es PC-n is elérhető, márpedig ahogy azt a Honor Alpha Store-jában is láthattuk, a cég számtalan notebookot tervez és gyárt.
A képszerkesztésnél is tapasztaltunk eltéréseket, a kínai YOYO-val dolgozó készüléken valamivel több szerkesztési funkció volt elérhető, mint az európai piacra szánt modellnél. Az új generációs YOYO asszisztensnél a cég a Látni, emlékezni és végrehajtani funkcionalitást helyezte előtérbe.
Már csak egy év
Adta is magát a kérdés, hogy miért kivételeznek ily negatív módon az európai felhasználókkal. Bár közölhető, hivatalos választ nem kaptunk, a neten egyre több helyen üti fel a fejét az a pletyka, miszerint a Honor már dolgozik azon, hogy
nagyjából egy éven belül az európai modellekbe is elhozza saját, házon belül fejlesztett YOYO asszisztensét.
Ehhez persze Európában minden nyelvre optimalizálni kell a funkciókat. Hogy ez miként fogja érinteni a Google-alapú funkciókat megoldást, az egyelőre nem tisztázott, de annyit sikerült megtudnunk, hogy a Google AI-megoldásaitól semmiképp sem szándékoznak megválni, ezeket továbbra is használni fogják. Ez a részlet még igen ködös számunkra, már csak azért is, mert év elején még arról szóltak a hírek, hogy azért is csak Kínában érhető el a YOYO, mert egyes funkciói a DeepSeekre épülnek a konkurens, nyugati megoldások helyett.