Szombaton reggel a londoni Heathrow, valamint a berlini és a brüsszeli repülőtér forgalmát is megbénította egy kibertámadás, amely a beszállási és check-in rendszerek szolgáltatóját érte. A Collins Aerospace, az RTX leányvállalata közölte, hogy technikai nehézségekkel küzd, amelyek miatt több nagy légikikötőben csak kézi utasfelvétellel tudták pótolni a leállt automatizált folyamatokat.
A helyzet a vártnál nagyobb fennakadást okozott: a Reuters által ismertetett adatok szerint eddig 29 járatot töröltek a Heathrow-n, Berlinben és Brüsszelben, miközben ezekről a repterekről összesen több mint ezer indulást terveztek szombatra. Brüsszelben átlagosan egyórás késések alakultak ki, tíz járatot pedig törölni kellett. Dublin és Cork repülőterén is érzékelték a hatásokat, bár ott kisebb mértékben.
Az utasok nagy része nem kapott semmilyen információt a várakozás okáról. A Heathrow-n a BBC-nek nyilatkozó Tereza Pultarova újságíró arról számolt be, hogy a légitársaságának nincs ügyfélszolgálati pultja a reptéren, így egyszerűen nem tájékoztatták őket. Hasonló volt a helyzet Berlinben, ahol az utasokkal csupán annyit közöltek, hogy technikai hiba miatt kell várniuk. A frusztrációt fokozta, hogy sokak szerint érthetetlen, miként lehet ennyire védtelen egy globális rendszer a mai technológiai környezetben.
Bár a frankfurti repülőtér megúszta az incidenst, Németország szövetségi kiberbiztonsági hivatala közölte, folyamatos kapcsolatban áll a berlini reptérrel az infrastruktúrát érintő kiesés miatt. Eközben az érintett légitársaságok igyekeznek minimalizálni a károkat: a Delta és a United alternatív megoldásokat vezetett be, míg az EasyJet arról számolt be, hogy működését nem érintette a támadás.