A Perplexity AI 34,5 milliárd dolláros ajánlata a Chrome felvásárlására gyakorlatilag körbejárta a világot, de úgy tűnik, máris van egy magasabb összegű licit az egyik legnépszerűbb böngészőre. A generatív mesterséges intelligenciára építő keresőplatform, a Search.com ugyanis 35 milliárd dolláros ellenajánlatot tett, amelyet a J.P. Morgan pénzügyi támogatása is biztosít.
A Public Good leányvállalataként működő Search.com alapjaiban alakítaná át a böngészőt, ha megszerezné a tulajdonjogot. A cég szerint forradalmi változtatásokra lehetne számítani, bevezetnék a pénzvisszatérítést a felhasználóknak, bevételmegosztást biztosítanának a kiadók számára, és drasztikusan kevesebb reklámot raknának a böngészőbe.
Bár a pénzvisszatérítés koncepciója a Brave böngésző jutalomprogramját idézi, az nem világos, hogy a Search.com milyen üzleti modellel teremtené elő mindehhez a szükséges bevételt. A kiadói bevételmegosztás viszont különösen vonzó lehet egy olyan időszakban, amikor az AI-alapú tartalomkivonatok csökkentik a weboldalakra érkező látogatások számát.
A Google egyelőre nem reagált sem a Perplexity, sem a Search.com ajánlatára, az amerikai Igazságügyi Minisztérium antitröszt-politikája ugyan nyomást gyakorolhat a vállalatra, de ha a bíróság valóban kötelezné őket a Chrome eladására, a Google szinte biztosan fellebbezne, hiszen nyilván nem akarnak megválni a böngészőtől.