A Microsoft bejelentette, hogy kiterjeszti az Xbox Full Screen Experience (FSE) nevű funkcióját - amely eddig kizárólag az ASUS ROG Xbox Ally és Ally X kézikonzolokon volt elérhető - harmadik fél által gyártott Windows-alapú hordozható eszközökre is. Azok a felhasználók, akik a Windows 11 26220.7051-es buildjét futtatják a Dev vagy Beta csatornán, a Beállítások > Játék > Teljes képernyős élmény menüpont alatt találhatják meg az új opciót. A funkció lehetővé teszi, hogy az Xbox PC alkalmazás indításkor átvegye a képernyő feletti irányítást, elrejtve az asztalt és csökkentve a háttérfolyamatokat, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményez.
Az új felület minimalista kialakítást kapott: a játékok csempéi töltik ki a teljes képernyőt, a navigáció kizárólag kontrollerrel történik, miközben a Windows hagyományos elemei eltűnnek, hogy a figyelem és az erőforrások a játékra összpontosuljanak. A Microsoft szerint az FSE üzemmód szünetelteti a karbantartási műveleteket és elnémítja az értesítéseket, ezzel is biztosítva az egyenletes képkockasebességet. A rendszerből természetesen bármikor vissza lehet térni az asztali módba a Feladatnézet vagy a Játéksáv segítségével.
Jelenleg a hivatalos FSE-támogatás korlátozott: az ASUS ROG Xbox Ally és Ally X továbbra is elsőbbséget élvez, míg az MSI Claw most csatlakozik az előzetes programhoz. Más gyártók eszközei a következő hónapokban követhetik őket. A kísérletező kedvű felhasználók akár manuálisan is engedélyezhetik a funkciót egy DeviceForm nevű DWORD32 érték létrehozásával a "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\OEM" rendszerleíró kulcs alatt, bár a Microsoft figyelmeztet, hogy ez nem hivatalosan támogatott megoldás. A vállalat a Feedback Hubon keresztül gyűjti a visszajelzéseket annak érdekében, hogy eldöntse, mely eszközök kerülhetnek át az előzetes fázisból a teljes körű támogatásba.
A lépés viszont azt is eredményezi, hogy az ASUS és a Microsoft koprodukciójaként bemutatott handheldek elveszítik az egyetlen tényleges versenyelőnyt a konkurenciával szemben. A ROG Xbox Ally-t eddig igazából csak az Xbox gomb, az ergonómiája és ez a rendszer különböztette meg a többi hasonló eszköztől, amivel a branding is jórészt értelmét veszti.