A norvég Opera szoftvercég ma elindította új, mesterséges intelligenciával működő böngészőjének, a Neonnak a tesztelését, amelyet egyelőre korlátozott számú felhasználó próbálhat ki havi 19,90 dolláros előfizetésért. A vállalat még májusban jelentette be az úgynevezett "ügynökalapú böngészőt", de eddig kevés részlet volt ismert róla. Mostanra kiderült, hogy a Neon többféle AI-ügynökkel dolgozik, amelyek különböző feladatokra specializálódnak. A Tasks névre keresztelt modul például munkaterületként szolgál, míg a Do maga végzi a böngészést az adott feladaton belül. A felhasználók az AI-ügynökök számára adott utasításokat pedig Cards formájában is elmenthetik.
A szolgáltatás bevezetése fokozatos, egyelőre nem nyilvános, hány ember férhet hozzá a Neonhoz. Az érdeklődőknek várólistára kell jelentkezniük, amíg a szélesebb körű elérhetőség meg nem indul. Az Opera mindezt a "következő generációs AI-böngészőként" mutatja be, amely nem csupán a keresést vagy az információgyűjtést segíti, hanem komplexebb munkafolyamatokat is képes támogatni.
A mesterséges intelligencia alapú böngészők piaca azonban egyre zsúfoltabb. Júliusban a Perplexity indította el saját Comet böngészőjét, amelyet röviddel ezután az OpenAI ChatGPT Agentje követett. Szeptemberben az Atlassian felvásárolta a Dia böngészőt fejlesztő The Browser Companyt, míg a Google a Chrome-hoz adott ki új, Gemini-alapú funkciókat. Az Opera Neon tehát egyre kiélezettebb versenyben próbálja megtalálni a helyét a böngészés jövőjében.