Látványos növekedésről számolt be a K&H az okoseszközökkel történő fizetések terén: a bank ügyfelei az idei első negyedévben közel 18 millió alkalommal fizettek mobillal vagy okosórával, ami 19 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A tranzakciók összértéke még ennél is nagyobb mértékben nőtt, elérve a 175 milliárd forintot, amely több mint 52 százalékos ugrás egy év alatt.
A jelentős különbség a tranzakciók számának és azok összértékének növekedése között részben az árak emelkedésének tudható be, de az is látszik, hogy az emberek egyre gyakrabban vásárolnak nagyobb értékű termékeket és szolgáltatásokat is digitális eszközeikkel. Az egy tranzakcióra jutó átlagos költés 27 százalékkal emelkedett, és idén már meghaladja a 9700 forintot.
A K&H szerint az emberek biztonságosnak és kényelmesnek tartják az okoseszközös fizetési módokat. A népszerűségi versenyben egyértelműen az Apple Pay vezet: a tranzakciók több mint 62 százalékát adják az almás eszközök, az elköltött összegek tekintetében pedig 67 százalékos a részesedésük. Második helyen a Google Pay áll 37 százalékos tranzakciós aránnyal, az elköltött összegek 32 százalékát pedig szintén ez a megoldás fedi le.
A Garmin Pay és a Xiaomi Pay a piac elenyésző részét birtokolja, mind tranzakciószámban, mind forgalomban kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük. A friss adatok alapján jól látszik, hogy a digitális fizetés egyre inkább hétköznapi rutinná válik Magyarországon, különösen az Apple és a Google rendszerein keresztül.