Az Astraux nevű, hazánkban még nem igazán ismert cég egészen meghökkentő termékkel rukkolt elő a berlini IFA kiállításon. Ez nem más, mint egy tisztán elektromos hajtású miniatűr autó, ami még a mai kisautók méretének is nagyjából csak a fele. Az AL6 és AL7 jelzésű micro-EV mindenről szól, csak az élményvezetésről, igazi autózásról nem.
A gépjármű kerekei nagyon kicsik, viszont két, teljes méretű ülés található benne, amiből a jobb oldali teljesen le is nyitható - ez ilyenkor asztalként is funkcionál. Egy apró csomagtartója is van, amiben kb. egy hátizsák fér el, azonban az utastérben, jobb oldalon nagyobb a hely és tartókosarak is várják a cuccaidat.
A kisebb akkupakk és egyszerű villanymotor nem foglalnak sok helyet, a könnyű és egyszerű felépítéssel viszont még így is 150 km a WLTP hatótáv. Az L6e modellben 5, az L7e modellben 10 kW-os motor található, amelyekkel 2,3 másodperc alatt érheted el a 30 KM/h-t. A nagyobb modell 90, a kisebb 45 KM/óra végsebességre képes.
A kocsi belsejét úgy alakították ki, hogy egy retro hatású, középre pozícionált miniműszerfalat leszámítva túl sok minden ne foglalja a helyet - még az irányváltó (sebességváltó) is csak egy szimpla kar. Bár ilyen hivatalos dokumentumot nem láttunk, a gyártó szerint minden törésteszten átment az AL6/AL7 Micro-EV.
A kifejezetten nyugati piacra tervezett autó a digitális extrákban nyújt nagyot. A légkondit például légszűrő/légfrissítő egészíti ki, van morzsaporszívő és illatosító aromaegység is, egy vásznat tudsz kihúzni a műszerfal felső részéből, így játszani, tévézni tudsz, van Sentry mód, vagyis az autó érzékeli, ha valaki közel megy hozzá, esetleg meglöki, ilyenkor riasztást küld a mobilodra.
A karosszéria 2/3-át üvegfelület borítja, így szinte mindent látsz magad körül, felül panorámatetőn nézhetsz ki, e mögött pedig egy drón várja, hogy a műszerfalról indítsd. Hogy a követésen kívül mi mindenre tudod bevetni ezt a drónt, az nem tisztázott, de azért be kell ismernünk, hogy egy miniautó, aminek drónkilövője is van, elég vagányul hangzik. Sajnos az már kevésbé lelkesítő, hogy a dróncsomagért 4000 Eurót kér a gyártó.
Az Astraux AL6/AL7 (nem derült ki a pontos típus) Micro-EV-be mi is beülhettünk az IFA kiállításon, ahol két modellt is megcsodálhattunk. Bár nagyon menő videót készített hozzá a gyártó, azt gyorsan kiszúrtuk, hogy AI-generálta videóról volt szó, ráadásul a kiállított modellek még nagyon messze voltak a véglegestől. A karosszéria nem illeszkedett megfelelően, a kormánykerék, a műszerfal, a váltókar és még egy csomó minden csak jelzésértékkel volt ott, inkább makettnek volt tekinthető az ottani Micro-EV. Kicsit megpiszkálva a hátsó töltőablakot még azt sem tudtuk eldönteni, hogy milyen csatlakozású lesz a kisautó (erre az ottani képviselő sem adott egyenes választ, de vélhetően Type-2-es - gyorstöltésről nem esett szó).
Éppen ezért döbbentünk meg azon, amikor kijelentették, hogy már októberben szeretnék megkezdeni a Nyugat-Európai piaci bevezetést. Az árat is sikerült kiderítenünk, az 5990/7990 Eurós akciós kezdőár lett megcélozva (Astraux AL6 és AL7 modellek), bár ebben még néhány extra (például a külön tartóba helyezhető morzsaporszívó) még nincsen benne. A bejelentést egy előrendelői akció követte, ami a gyártó elmondása szerint óriási siker volt és rövid időn belül mindegyik modellt elkapkodták a kíváncsi vásárlók.
Szeretnénk hinni a kicsi, megfizethető, városi elektromos autókban, így lelkesen fogadtuk az Astraux AL6/AL7 modelleket is, de egyszerűen annyi a kérdésünk, és olyan gyanús, hogy nem végleges autót, csak két makettet állított ki a cég, valamint AI-videón mutogatta a Micro-EV tudását, hogy előbb megvárjuk, valóban hozza-e az ígért minőséget és szolgáltatásokat a kisautó, vagy kénytelenek leszünk tovább várni.