A Valve újra megkavarta a piacot azzal, hogy bemutatta legújabb konzol-PC hibridjét, a Steam Machine-t, amelyet kockaformájú, nappaliba szánt gaming gépként pozicionál. A hardverbejelentés után természetesen megindultak a kérdések, különösen a választott komponensek és a vállalat merész teljesítményígéretei miatt. A Valve azonban magabiztos: egy mérnökük szerint az új Steam Machine a jelenlegi gamer PC-k 70%-ánál erősebb.
A készülék szívében egy fél-custom AMD-chip dolgozik, hatmagos Zen 4 processzorral és 28 RDNA 3 alapú grafikus számítóegységgel. A rendszer 16 GB DDR5 rendszermemóriát és 8 GB GDDR6 VRAM-ot kapott, a grafikus lapka pedig állítólag közelebb áll az RDNA 3.5-höz, mint a standard RDNA 3-hoz, ami különösen jó hatékonyságot ígér. A Valve szerint az eszköz képes natív 4K 60 FPS teljesítményre, ray tracing mellett, FSR-támogatással - ami papíron meggyőző ajánlatnak hangzik ebben a formátumban.
A Tested podcastben Yazan Aldehayyat, a Valve mérnöke úgy fogalmazott: a Steam Machine
"minden jelenleg elérhető játékot képes futtatni".
A konfigurációt a Steam Survey adatai alapján állították össze, olyan kompromisszumokat választva, amelyek egyszerre tartják alacsonyan a költségeket és a gépet a piaci átlag fölött. Ha valóban a jelenlegi gamer PC-k 70%-át felülmúlja, azzal stabilan pozicionálható a tömegpiacon - a kérdés csak az, milyen árcédula tartozik majd hozzá.
Ez ugyanis még mindig nem derült ki. Ahhoz, hogy a Steam Machine széles körben elterjedhessen, a Valve-nak kedvező, akár alacsonyabb profittal számolt árstratégiát kell választania. Ha viszont sikerül jó ár-teljesítmény arányt kínálniuk, könnyen lehet, hogy a Steam Deck után újabb hardveres sikert írnak majd be maguknak. A végső ítélet azonban a megjelenéskor és az ár bejelentésekor születik meg.