A Newzoo és a Tebex közös jelentése a videojátékos költési szokásokat vizsgálta és vetette össze az Észak-Amerika és Európa játékosai közötti különbségeket. Furcsa módon ez a két régió a világ játékosainak kisebb részét, mindössze 20%-át adja csak, mégis ezek felelnek a globális iparági bevételek közel feléért.
A hangzatos című Unlocking Games Revenue: Player Behavior and Payment Trends in the West című tanulmány részletesen vizsgálja, hogy a játékosok mire és miért költenek.
A legnagyobb különbség a két kontinens között a mikrotranzakciókhoz való hozzáállásban mutatkozik.
Európában a játékosok hajlamosabbak költeni és ezt főként sportjátékokban teszik, míg Észak-Amerikában a lövöldözős címek a legnépszerűbbek, de még ennél is izgalmasabb statisztika, hogy a jelentés szerint a mikrotranzakciók Európában a PC-s bevételek közel felét és a konzolos bevételeknek pedig az egyharmadát teszik ki.
Észak-Amerikában ezzel szemben a kiadások fő mozgatórugója az exkluzív tartalmakhoz való hozzáférés, míg az európai játékosokat leginkább az akciók és a kedvező árak ösztönzik vásárlásra. A bővítmények, boosterek, játékon belüli valuták és előfizetések a leggyakrabban vásárolt terméket, a loot boxok pedig már a legkevésbé népszerűek, de ezeket ugye nagyrészt a játék saját valutájával vásárolják már a játékosok.
A Newzoo és a Tebex szerint a prémium játékok egyszeri megvásárlása egyre inkább háttérbe szorul, és bár konzolokon még mindig domináns, az iparág jövője egyértelműen a mikrotranzakciókra, virtuális valutákra és előfizetésekre épül.
A kutatásból elég egyértelműen kiderül, hogy a játék dobozán feltüntetett összeg már messze nem a játék valódi ára, hiszen az aprólékosan monetizált pixelek ezt később jelentősen megdobják még.