A Facebooké a legrosszabb ügyfélszolgálat, amivel valaha dolgom volt



|

A Meta ügyfélszolgálata úgy tud a legrosszabb lenni, hogy úgy csinál, mintha nem is létezne.

Majdnem napra pontosan egy hónapja zárt ki a Facebook a fiókomból. Egyik rendszeresen előforduló jelszóváltoztatásom után egy olyan autentikációs appból kért tőlem kódot, amihez nem volt hozzáadva az Meta-fiókom, majd a telefonszámom, az e-mail-címem, a visszaállítós e-mail-címem, illetve feltételezhetően a vércsoportom, az anyám neve, a keresési előzményeim és még ki tudja mennyi adat birtokában sem volt hajlandó másik autentikációs módszer felajánlására sem.

Hogy mit lehet ilyenkor tenni? A Meta ilyenkor értelemszerűen azonnal kizár a fiókból és felajánlja, hogy egy hivatalos irattal igazoljam a személyazonosságomat. Szerintük ennek az elbírálása 48 órát vesz igénybe és ígérik, hogy értesítenek a döntésükről.

Nos, a június 15-én beküldött személyim óta az erről értesítő noreply e-mail volt az egyetlen, amit kaptam, pedig ezt a folyamatot megismételtem még június 20-án is a jogsimmal, hátha majd azt elfogadják. Majdnem biztos vagyok benne, hogy élő ember nem látta ezeket a kérvényeket, de azért tegnapelőtt még egyszer megpróbáltam beküldeni, ezúttal az útlevelemet.

Arról most inkább ne is beszéljünk, hogy ezek a hivatalos okmányokról készült fényképek mennyire vannak biztonságban a Metánál, hiszen erről biztosan van egy megnyugtató lábjegyzet valahol a felhasználási feltételek között, de tekintve a cég adatbiztonsági múltját, valójában nincsenek illúzióim. Aktuálisabb - és nem kevésbé idegesítő  - viszont a ügyfélszolgálat, vagyis inkább annak hiánya.

A Meta ebben az esetben - és valójában normális körülmények között sem - biztosít egy egyszerű, átlátható módot arra, hogy egy úgynevezett emberrel beszélhess a problémádról. Ez egyik oldalról érthető, mert nyilván a ticketek nagy részét gond nélkül meg tudja oldani egy chatbot is, de amikor egy munkaeszközhöz veszi el az ember hozzáférését, amin keresztül például hirdet is, akkor talán elvárható, hogy ne a Meta AI chatbotjával kelljen értekeznem.

Na igen, a chatbot. Arra gondoltam, hogy ha valami, akkor a Meta AI majd biztosan tudja, hogy mit kell ilyenkor csinálni, de nyilván egy good luck kíséretében kimásolta a FAQ idevágó részét, majd azt tanácsolta, hogy nézzem meg a Meta Support chatet, hiszen lehet, hogy ott vették fel velem a kapcsolatot - annak ellenére, hogy jeleztem, hogy e-mailben tessék velem kommunikálni.

Rákérdeztem, hogy ezt mégis hogyan gondolja.

Egy múló - de ijesztő - pillanatig az is megfordult a fejemben, hogy esetleg előfizetek és akkor majd foglalkozik valaki a problémámmal, de aztán gyorsan el is hessegettem a gondolatot, mert szembemegy az egyik legfontosabb szabályommal.

Én olyan szolgáltatásért nem vagyok hajlandó fizetni, amivel nem vagyok elégedett.  Emellett pedig sorra jönnek a hírek, hogy a pénzt fizető felhasználókat is leszarják, nem csak az adataikkal és szemgolyóikkal fizetőket.

Végül úgy döntöttem, hogy addig is csinálok egy másik fiókot, hiszen a Business portfóliót gondozni kell, de így, egy hónappal a kizárás óta azt vettem észre, hogy az egyetlen dolog, aminek effektíve érzem a hiányát, az a Messenger, mert botor módon nem választottam le a Meta accountomról. Valójában csak az háborít fel, hogy a Facebook úgy öli a milliárdokat a kilátástalan Metaverse-be, hogy közben az embereket leszarja. Mi vagyunk a Meta legfontosabb terméke, de közben AI-képekért lelkendező nyugdíjasokat és végtelen spamet kényszerít a feedjeinkre, az ügyfélszolgálata csak azért nem omlik össze, mert valószínűleg nem is létezik és már nem kell sokat várni, hogy a Facebookon két chatbot veszekedjen az összes mérethelytelen poszt alatt. 

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.