A Sony úgy döntött, kockáztat, és így inkább mégsem adja el a lítium-ionos akkuk gyártásáért felelős üzletágát. A tervek szerint a gyenge japán jen és az okostelefonok egyre növekvő népszerűsége akár meg is menthetik a divíziót.
A Nikkei szerint az elmúlt években az olcsóbb dél-koreai riválisokkal szemben rendre alulmaradó Sony a gyenge hazai fizetőeszközből a tengerentúli eladásokban profitálhat, míg a népszerű okostelefonok bővebb piacot adhatnak az akkugyártásnak. Ezt a teóriát erősítik egyébként a karácsonyi statisztikák is.
Érdekesség, hogy idén már voltak kormányzati próbálkozások a divízió átadására a Nissan és az NEC egyesült csoportjának, a Nikkei értesülései szerint azonban a Sony most lefújta az eladást, és inkább fejlesztene az akkus üzletágán. A szebb napokat is megélt japán cég mostanában fényképezőkkel, játékos kiegészítőkkel és mobilkészülékekkel igyekszik megnyerni a fogyasztók kegyeit.