Széles körben ismert tény, hogy a Nokia eladásai az utóbbi időben Nyugat-Európában folyamatosan csökkentek, miközben főként a Samsung erőteljesen növelte piaci részesedését. A nagyobbik koreai gyártó az aktuális trendet meglovagolva az olcsó, érintős mobilok piacán robbantott - múlt augusztusban jelentették be, hogy csak a Star nevű mobiljukból 2,8 milliót adtak el az Öreg Kontinensen.

A Symbian^3 az eddigi leginkább közösség-központú rendszer a Nokiától,
azonban az első erre épülő készülék még piacon sincs.
A Nokia folyamatos kudarcainak elsődleges oka, hogy a cég egyszerűen nem képes tartani a tempót riválisaival. A különféle hardver/szoftver párosaik jóval konzervatívabb koncepcióra épülnek, és ugyan ésszerűbbek - például egy abszolút alapvető tudású mobilra minek érintőképernyő -, azonban az eladásoknak nem feltétlenül ez a mozgatórugója.

Így történhetett meg, hogy az IDC szerint 2010. első negyedévében a két gyártó piaci részesedése közt csupán 3,5 százalék a különbség: az első helyen továbbra is a Nokia áll a maga 32,8 százalékával, a második pedig a Samsung 29,3 százalékkal. Ugyanezen adatok egy évvel ezelőtt még 39 és 26,8 százalékok voltak, így az is elképzelhető, hogy a gyakorlatban már meg is történt a trónfosztás.