A DPD egy közleményben jelezte, hogy a karácsonyi csomagforgalom csúcsidőszakában kézbesítési késések alakultak ki több budapesti és agglomerációs területen. A futárszolgálat szerint a probléma hátterében az év végi, kiemelkedően nagy csomagmennyiség áll, amely minden évben komoly logisztikai kihívást jelent, idén azonban a vártnál is nagyobb terhelést okozott.
A DPD közleménye szerint a késések a küldemények mintegy 10 százalékát érintik, de a cég hangsúlyozta, hogy egyik csomag sem veszett el.
"Minden küldemény nyomon követhető, és jelenleg is kézbesítés alatt áll" - írta a vállalat, majd hozzátették hogy "tisztában vannak azzal, mennyire fontos ez az időszak az ügyfelek és családjaik számára", és őszintén sajnálják, hogy a megszokott színvonalat ezúttal nem tudják teljes mértékben tartani.
A közleményben kiemelték, hogy minden kollégájuk és alvállalkozójuk megerősített kapacitással dolgozik, hogy a késéseket a lehető leggyorsabban felszámolják. A vállalat szerint a karácsony előtti utolsó kézbesítési nap december 23., de Budapesten csak azoknak a csomagoknak tudják garantálni az első kézbesítési kísérletet az ünnep előtt, amelyeket december 15. előtt vettek át a feladóktól. Vidéki címek esetében ez a határidő december 19.
A DPD emlékeztetett arra is, hogy december 1-jétől 0-24 órában működő, automatikus e-mailes válaszrendszert üzemeltetnek, amely azonnali információt ad a csomagok státuszáról. A futárcég egyúttal elhatárolódott azoktól az esetektől, amikor magánszemélyek vagy közszereplők a vállalat vezetőinek személyes elérhetőségeit nyilvánosságra hozzák, és az ügyfeleket arra biztatják, hogy ezeken keresztül próbálják elérni a céget.
Mint írták, "az elmúlt időszakban tucatjával érkeztek fenyegető és zaklató üzenetek", amelyek nem segítik a helyzet rendezését.
A DPD zárásként azt üzente ügyfeleinek, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a késések csökkentéséért, és köszönetet mondtak a türelemért és a megértésért.